bato-adv
سرنوشت قیمت خودرو در سال‌های اخیر

از افزایش قیمت ۱۰ برابری تندر ۹۰ تا جهش ۹۰۰ درصدی پژو ۲۰۰۸

از افزایش قیمت ۱۰ برابری تندر ۹۰ تا جهش ۹۰۰ درصدی پژو ۲۰۰۸
تیوولی آرمور ظرف چهار سال گذشته جهش ۹۰۰ درصدی داشته. این رقم برای تندر ۹۰ بیشتر است
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۶ تير ۱۴۰۱

فرارو- قیمت تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک در چهار سال گذشته بیشتر از هزار درصد رشد داشته است. تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک تابستان امسال درحالی ۶۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که چهار سال قبل برای خرید آن باید ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌پرداختید. حالا تندر ۹۰ را می‌توانیم در سال‌های گذشته رکورددار افزایش قیمت بین مدل‌های داخلی بدانیم. بین خودرو‌های وارداتی تقریبا همین وضعیت را برای هیوندای توسان شاهد هستیم و BMW 730li را هزار و ۱۰۰ درصد بیشتر از سال ۹۷ معامله می‌کنند.

افزایش قیمت ۱۰ برابری تندر ۹۰

به گزارش فرارو، قیمت تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک به‌عنوان یکی از گران‌ترین مدل‌های داخلی در چهار سال گذشته بیشتر از ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است. تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک که قبل رونمایی نسخه‌های اتوماتیک تارا و دنا گران‌ترین خودرو داخلی به‌شمار می‌رفت، تابستان ۹۷ با قیمت ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شد و الان برای خرید آن باید ۶۴۰ میلیون تومان پرداخت کرد. یعنی رشد هزار و ۴۰ درصدی ظرف چهار سال که این رفم نسبت به سایر مدل‌های پرفروش و محبوب داخلی بیشتر است. قیمت پژو پارس در این مدت با رشد ۸۰۰ درصدی از ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۳۷۴ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۶ تیپ دو که درحال حاضر حدود ۳۰۰ میلیون تومان دست به دست می‌شود، چهار سال قبل ۳۵ میلیون تومان ارزش داشت. قیمت پراید که دیگر تولید نمی‌شود، در نسخه هاچ‌بک از ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۲۰۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و خریداران پراید صندوقدار به‌جای ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در تابستان ۹۷، برای مدل‌های صفرکیلومتر این خودرو که در سال ۹۹ ساخته شدند، ۱۸۵ میلیون تومان می‌پردازند. به‌زبان ساده افزایش قیمت پراید هاچ‌بک و صندوقدار در چهار سال گذشته حدود ۷۵۰ درصد محاسبه می‌شود. قیمت تیبا صندوقدار نیز طی چهار سال گذشته با رشد ۶۶۰ درصدی از ۲۶ میلیون تومان به ۱۹۸ میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت خودرو‌های داخلی در چهار سال گذشته

خودرو

قیمت سال ۹۷

قیمت فعلی

میزان افزایش

پراید هاچ‌بک

۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۲۰۵ میلیون تومان

۷۵۰ درصد

پراید صندوقدار

۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۱۸۵ میلیون تومان

۷۴۰ درصد

تیبا صندوقدار

۲۶ میلیون تومان

۱۹۸ میلیون تومان

۶۶۰ درصد

دنا معمولی

۴۷ میلیون تومان

۴۰۰ میلیون تومان

۷۵۰ درصد

پژو 206 تیپ دو

۳۵ میلیون تومان

۳۰۰ میلیون تومان

۷۶۰ درصد

پژو پارس

۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۳۷۴ میلیون تومان

۸۰۰ درصد

تندر 90 اتوماتیک پلاس

۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۶۴۰ میلیون تومان

هزار و ۴۰ درصد

جهش ۹۰۰ درصدی قیمت پژو 2008

قیمت پژو 2008 ظرف چهار سال گذشته حدود ۹۰۰ درصد جهش داشته است. قیمت پژو 2008 تابستان امسال درحالی از مرز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عبور کرد که برای خرید آن در بهار ۹۷ باید ۱۲۹ میلیون تومان پرداخت کرد. یکی از ارزان‌ترین خودور‌های مونتاژی در سال ۹۷ برلیانس H220 دنده‌ای به‌شمار می‌رفت و آن زمان حدود ۴۰ میلیون تومان معامله می‌شد. حالا قیمت برلیانس H220 دنده‌ای صفر کیلومتر در بازار آزاد به ۳۳۰ میلیون تومان رسیده و رشد ۲۹۰ میلیونی ارزش آن را باید معادل ۷۰۰ درصد درنظر بگیریم. ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای یکی دیگر از مدل‌های نسبتا ارزان مونتاژی به‌شمار می‌رفت و تقریبا ۶۰ میلیون تومان ارزش داشت، ولی تابستان امسال برای خرید ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای باید دست‌کم ۴۹۰ میلیون تومان کنار گذاشت. قیمت چری تیگو هفت طی این مدت از ۱۴۱ میلیون تومان به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده، سوزوکی ویتار را به‌جای ۱۷۹ میلیون تومان، یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند و قیمت هایما S5 از ۱۰۰ میلیون تومان به ۷۷۰ میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت خودرو‌های مونتاژی در چهار سال گذشته

خودرو

قیمت سال ۹۷

قیمت فعلی

میزان افزایش

پژو 2008

۱۲۹ میلیون تومان

یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان

۹۳۰ درصد

سوزوکی گرندویتارا

۱۷۹ میلیون تومان

یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان

۸۱۰ درصد

هایما S5

۱۰۰ میلیون تومان

۷۷۰ میلیون تومان

۶۷۰ درصد

برلیانس H220 دنده‌ای

۴۱ میلیون تومان

۳۳۰ میلیون تومان

۷۰۰ درصد

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای

۶۰ میلیون تومان

۴۹۰ میلیون تومان

۷۲۰ درصد

چری تیگو هفت

۱۴۱ میلیون تومان

یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

۶۸۰ درصد

قیمت BMW 730li؛ ۱۱ میلیارد!

قیمت BMW 730li به‌عنوان یکی از گران‌ترین مدل‌های موجود در خیابان، در چهار سال گذشته ۱۱ برابر شده است. قیمت BMW 730li که درحال حاضر حدود ۱۱ میلیارد است، چهار سال قبل یک میلیارد تومان بود و شاهد رشد هزار و ۱۰۰ درصدی ارزش آن هستیم. جهش قیمت هیوندای توسان در این مدت بیشتر از هزار درصد، یعنی ۱۰ برابر بوده و ارزش آن از ۲۴۰ میلیون تومان به ۲.۵ میلیارد تومان رسیده است. به گزارش فرارو، چهارسال قبل کیا سراتو را ۲۰۰ میلیون تومان می‌خریدند و الان برای خرید آن باید ۱.۸ میلیارد تومان ناقابل کنار گذاشت. قیمت کیا اسپورتیج نیز طی این مدت از ۲۷۵ میلیون تومان به دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده و رنو داستر به‌جای ۱۵۵ میلیون تومان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت تیوولی آرمور نیز طی این مدت از ۱۲۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت خودرو‌های وارداتی در چهار سال گذشته

خودرو

قیمت سال ۹۷

قیمت فعلی

میزان افزایش

BMW 730li

یک میلیارد تومان

۱۱ میلیارد تومان

هزار و ۱۰۰ درصد

هیوندای توسان

۲۴۰ میلیون تومان

دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

هزار و ۴۰ درصد

کیا سراتو

۲۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

۸۰۰ درصد

کیا اسپورتیج

۲۷۵ میلیون تومان

دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

۸۸۰ درصد

رنو DUSTER

۱۵۵ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

۶۸۰ درصد

تیوولی آرمور

۱۲۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان

۹۲۵ درصد

هیوندا النترا

۲۰۵ میلیون تومان

یک ملیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

۷۳۰ درصد

برچسب ها: قیمت خودرو
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
احسنب بر دولت مردان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
ماکه پول نداریم بخریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
خوشحال شدیم ممنون
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین