«مینیونها: ظهور گرو»، جدیدترین قسمت از مجموعه انیمیشنهای «من نفرتانگیز»، در اکران پیشنمایش و یک روزه خود در ۳۳۵۰ سالن سینما در آمریکای شمالی به فروش ۱۰.۷۵ میلیون دلاری دست یافت و از روز جمعه شمار سالنهای نمایش خود را به ۴۳۹۱ سالن افزایش خواهد داد.
فیلم سینمایی «مینیونها: ظهور گرو» در اکران پیش نمایش خود در سینماهای آمریکا به فروش ۱۰.۷۵ میلیون دلاری دست یافت.
به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، «مینیونها: ظهور گرو»، جدیدترین قسمت از مجموعه انیمیشنهای «من نفرتانگیز»، در اکران پیشنمایش و یک روزه خود در ۳۳۵۰ سالن سینما در آمریکای شمالی به فروش ۱۰.۷۵ میلیون دلاری دست یافت و از روز جمعه شمار سالنهای نمایش خود را به ۴۳۹۱ سالن افزایش خواهد داد.
در ابتدا پیشبینی میشد این فیلم در نخستین هفته اکران خود به فروش ۶۵ تا ۷۵ میلیون دلار دست یابد، اما بر اساس برآوردهای جدید فروش افتتاحیه این انیمیشن چیزی حدود ۱۲۹ میلیون دلار خواهد بود که بالاترین فروش آغازین یک انیمیشن پس از انیمیشن «منجمد ۲» در سال ۲۰۱۹ محسوب میشود.
قسمت اول این مجموعه انیمیشن با عنوان «من نفرتانگیز» در سال ۲۰۱۰ به فروش آغازین ۵۶ میلیون دلاری دست یافت، اما در نهایت با فروش جهانی ۵۴۳ میلیون دلار در گیشه جهانی به کار خود پایان داد.
«من نفرت انگیز ۲» در سال ۲۰۱۳ با فروش آغازین ۸۴ میلیون دلار اکران شد و ۹۷۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان به دست آورد، در حالی که «من نفرت انگیز ۳» با شروع ۷۲.۴ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ به فروش یک میلیارد دلار رسید.
با این حال پرفروشترین فیلم این مجموعه تاکنون به دنباله مستقل «مینیونها» تعلق دارد که در سال ۲۰۱۵ فروش آغازین ۱۱۵ میلیون دلاری را رقم زد و در نهایت به فروش ۱.۱ میلیارد دلاری در سینمای جهان دست یافت و هم اکنون در رتبه ۲۲، پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینما قرار دارد.
انیمیشن مینیونها: ظهور گرو
قسمت جدید «مینیونها» در مقایسه با فروش پیشنمایش آثار رقیب، چون انیمیشن «لایتیر» (۵.۲ میلیون دلار) و «سونیک خارپشت ۲» (۶.۳ میلیون دلار)، عملکرد بهتری داشته و این نشانه مثبتی برای اقبال خانوادهها به قسمت جدید این انیمیشن در سالنهای سینما خواهد بود.
«ژان-کلود ون دام»، «راسل برند»، «جولی اندروز» و «آلن آرکین»، «تراجی هنسون»، «میشل یئو»، «لوسی لاولس»، «دولف لاندگرن» و «دنی ترخو» صداپیشگان انیمیشن جدید «مینیونها: ظهور گرو» هستند.
«مینیونها: ظهور گرو» پس از دو سال تاخیر در اکران به دلیل همهگیری کرونا، تلاش میکند تا خانوادهها و کودکان را به سالنهای سینما بکشاند و همچون «الویس»، «دنیای ژوراسیک»، «تاپ گان: ماوریک» و «لایتیر» عملکرد موفقی در گیشه به ثبت برساند.