bato-adv
کد خبر: ۵۵۰۹۷۶

۵۰ میلیاردتومان هزینه تبلیغات بیلبورد‌های شهرداری!

۵۰ میلیاردتومان هزینه تبلیغات بیلبورد‌های شهرداری!
به نظر می‌رسد اولین خروش رسانه‌ای شهرداری پر کردن بیلبورد‌های تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ۲۰۰ روزه عملکرد شهرداری تهران باشد. تبلیغاتی که برخی فعالیت‌های روزمره و روتین شهرداری تهران است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

علیرضا زاکانی شهردار تهران، از همان روز‌های اول حضورش درشهرداری تهران، میکروفونی به گوشه کتش چسبیده بود و چندین دوربین در هر مراسم همراهی‌اش می‌کرد.

به گزارش شرق، این در حالیست که زاکانی چند هفته پیش در جمع مدیران مسئول رسانه‌ها گفته بود: در ۶ ماه اول مسئولیتم در شهرداری به هیچ‌وجه کار رسانه‌ای نکردم. این کارعامدانه بود. ۶ ماه اول، دوره استقرار مدیریت جدید شهر بود. حالا که زیرساخت‌ها آماده شده، به طور جدی در خدمت رسانه‌ها هستیم.

اولین خروش رسانه‌ای شهردار

به نظر می‌رسد اولین خروش رسانه‌ای شهرداری پر کردن بیلبورد‌های تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ۲۰۰ روزه عملکرد شهرداری تهران باشد. تبلیغاتی که برخی فعالیت‌های روزمره و روتین شهرداری تهران است. از پاسخگویی به شکایات و درخواست‌های مردم تا تفاوت قیمت ۴۰ درصدی محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار و سطح شهر از جمله برنامه‌های این عملکرد ۲۰۰ روزه است که در واقع در همه دوره‌های شهرداری رایج بوده است.

بوستان جنگلی هزار و ۲۰۰ هکتاری که پیدا نیست

ایجاد بوستان جدید جنگلی هزار و ۲۵۰ هکتاری یکی از فعالیت‌هایی است که در این بیلبورد‌ها نقش بسته بود و بسیاری از شهروندان تهرانی به دنبال این بوستان جدید بودند. اما تهران صاحب بوستان جنگلی تازه‌ای نشده این همان نهال‌کاری‌هایی است که هرساله برای ایجاد کمربند سبز تهران انجام می‌شود. پس دنبال آن نگردید. شهردار تهران به تازگی درباره این بوستان جنگلی گفته: سال گذشته اضافه کردن ۱۲۵۰ هکتار به فضای سبز پیرامونی را از آبان‌ماه شروع کردیم که در روز درختکاری افتتاح شد.

۳۲ میدان میوه و تره بار بدون مراسم افتتاحیه

ایجاد ۳۲ میدان میوه و تره بار یکی دیگر از بخش‌های کارنامه ۲۰۰ روز شهردار تهران است. میادینی که اعلام نشد در کدام نقاط تهران به بهره‌برداری رسیده‌اند. شهردار تهران در نشست خبری خود گفت که ۳۱ بازارچه را به بهره‌برداری رسانده و قول داد لیست این بازارچه‌ها را منتشر کند. لیستی که البته تاکنون منتشر نشده و به‌نظر می‌رسد بازارچه‌های مورد نظر شهردار تهران همان غرفه‌های کوچکی هستند که در برخی از ایستگاه‌های مترو ایجاد شده و برخی از مسافران مترو عکس این غرفه‌های خالی را در فضای مجازی منتشر کرده و اعلام کرده‌اند که برخی از این غرفه‌ها در پارکینگ‌های دوچرخه قرار گرفته است.

اتوبوس‌های تهران کم شد یا زیاد؟

یکی دیگر از بیلبورد‌های تبلیغاتی شهرداری تهران، ورود ۶۷۵ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل و ترافیک بوده است. شهردار تهران گفته ۵۰۰ اتوبوس اورهال (بروز رسانی) شده و ۱۷۵ اتوبوس را به ناوگان اضافه کرده است. این درحالی است که سید جعفرتشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفته بود که در ابتدای دوره مدیریت شهری ۲ هزار و ۲۰۰ اتوبوس فعال در شهر داشتیم که این تعداد به ۱۵۰۰ اتوبوس رسیده است. از ۱۷۵ اتوبوس جدیدی که شهردار تهران در لیست عملکرد خود آورده ۱۱۰ اتوبوس حاصل تلاش‌های مدیریت شهری گذشته است که مهدی چمران نیز به آن اشاره کرد و وعده ۶۵ اتوبوس باقی مانده نیز که آبان‌ماه قرار بود به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود هنوز محقق نشده است.

گفته می‌شود در حوزه حمل و نقل هیچ قرارداد جدیدی بسته نشده خرید‌ها و حتی اورهال (بروزرسانی) و نصب مخازن گاز در دوران مدیریت گذشته انجام شده است.

حصارکشی در ۲۷ بوستان

ایجاد ۲۷ بوستان مادر و کودک یکی دیگر از فعالیت‌های ۲۰۰ روز شهرداری تهران است. این بوستان‌ها پیش از این ۲۰۰ روز بدون حصار برای همه شهروندان تهرانی بودند. اما در این ۲۰۰ روز شهرداری تهران دور این بوستان‌های قدیمی حصار کشید و یک اتافک مادر و کودک هم در این بوستان‌ها ایجاد کرد و ورود مردان را هم ممنوع کرد، طرحی که منتقدان زیادی دارد.

ساماندهی ۱۰ هزار معتاد متجاهر

شهردار تهران ۲۵ آذرماه خطاب به شهروندان تهرانی اعلام کرد که دو ماه دیگر معتاد متجاهری در تهران نمی‌بینید. در کارنامه ۲۰۰ روز خود نیز از ساماندهی ۱۰ هزار معتاد متجاهر خبر داد. اما اما مدیر سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به تازگی گفته که تا زمانی که تمام معتادان متجاهر جمع نشوند و پروسه زمانی یک تا سه سال طی نشود، شاهد حضور معتاد در تهران خواهیم بود. او آمار ساماندهی معتادان متجاهر را ۷ هزار تن عنوان کرده است.

۲۰۰ روز بدون تراکم فروشی و آمار‌های معکوس

هرچند که در بیل بورد‌های تبلیغاتی خبری از عملکرد حوزه شهرسازی نبود، اما شهردار تهران دربسیاری از برنامه‌های تلویزیونی خود بر پایان دادن به تراکم فروشی در شهر تهران تاکید داشت، اما آمار منتشر شده برای تعداد پروانه‌های صادر شده در منطقه ۲۲ شهرداری تهران در نخستین فصل مدیریت زاکانی بر شهرداری تهران حکایت از صدور پروانه ساختمانی برای زیر بنای ۱۵۳.۶۹۰ متر مربع آن هم برای مجموع مساحت زمین بالغ بر ۱۷.۶۲۹ متر مربع دارد. بررسی بارگذاری این حجم زیر بنا بر مساحت زمین نمایانگر بارگذاری ۸۷۲ درصدی است که با ادعای زاکانی درباره پایان دادن به فروش تراکم مغایر است.

نگاه مردم به طرح برای مردم

نقد‌هایی هم از سوی کاربران فضای مجازی با کارنامه ۲۰۰ روزه که فضا‌های تبلیغاتی شهری را اشغال کرده بود مطرح شد.

یکی از کاربران فضای مجازی نوشته است «آخه مسئله اینجاست که خیلی از اون چیزایی که پزشو داره میده کار خودش نیست، تو دور قبلی همه کاراش انجام شده و بهره‌برداری‌ها به دوره ایشون رسیده است.»

کاربر دیگری هم نوشته است: «جالبه شهرداری تهران وظایف خودشو بنر تبلیغ کرده، می‌کنه توی چشامون»

در توییتی دیگر نوشته شده: «حتی نظافت کوچه و خیابان هم از وقتی ایشون شهردار شده دیگه مثل سابق نیست. بنر زده احداث ۱۲۵۰ هکتار فضای جنگلی در ۲۰۰ روز خدمت. کجا احداث شده؟»

هزینه تبلیغات عملکرد شهرداری چقدر است؟

گفته می‌شود هزینه هر متر مربع تبلیغات در سطح شهر تهران در هر ماه چهار میلیون و پانصد و هشتاد و سه تومان است و تبلیغات برای مردم دست کم ۱۴ روزی تمام بیل بورد‌های تبلیغاتی سطح شهر را پر کرده بود. هزینه چاپ و نصب و جمع‌آوری کار‌های فرهنگی نیز متری چهل هزار تومان است که برای شرکت‌ها گفته می‌شود نزدیک به چهار و نیم میلیون بابت هر متر مربع هزینه دارد اگر این ارقام صحیح باشد با یک ضرب و جمع ساده این کارنامه‌سازی بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای تهران هزینه داشته است. البته این مبلغ از سوی مدیران شهرداری تهران هیچگاه اعلام نشده است.

برچسب ها: شهرداری تهران
bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین