کیومرث پوراحمد با اشاره به ساخت فیلمی در توصیف شخصیت شهید مرتضی آوینی، سردیس ساخته شده از این شهید را در تالار شهید آوینی بندرعباس بدون مشابهت با چهره حقیقیاش دانست و خواستار دقت بیشتر در ساخت چنین سردیسهایی شد.
کیومرث پوراحمد در اختتامیه «یازدهمین دوره جشنواره فیلم اردیبهشت» در تالار شهید آوینی بندرعباس، سردیس ساخته شده از این شهید را در این تالار بدون مشابهت با چهره حقیقیاش دانست و خواستار دقت بیشتر در ساخت چنین سردیسهایی شد.
به گزارش ایسنا، در حالی «یازدهمین دوره جشنواره فیلم اردیبهشت» در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد که آئین پایانی آن خالی از حاشیه و نکات جالب نبود.
«یازدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت» با ۴۶ فیلم کوتاه در چهار بخش مستند، تجربی، داستانی و پویانمایی کار خود را آغاز کرد و فیلمسازانی از شهرستانهای بندرعباس، قشم، بندرخمیر، رودان، بستک، میناب، حاجیآباد، بشاگرد و شهر فین در این دوره از جشنواره حضور داشتند. در این دوره ۹۶ فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازبینی، ۴۶ اثر در بخش رقابتی انتخاب شد.
بر این اساس کار انتخاب آثار این دوره از جشنواره فیلم اردیبهشت را نادر رونده، امین درستکار و علیرضا زارعی بر عهده داشتند و داوری یازدهمین جشنواره اردیبهشت نیز براساس آرای کیومرث پوراحمد، حسن نقاشی و محمود شهبازی انجام شد.
از نکات جالب این جشنواره میتوان به تأخیر یکساعته در آغاز مراسم پایانی و عدم خوانش یا انتشار بیانیهای از سوی هیئتداوران که در تمامی جشنوارههای مرسوم است، اشاره کرد.
همچنین محمود شهبازی یکی از داوران این جشنواره به عدم ساخت فیلم توسط سینماگران هرمزگانی انتقاد کرد که با واکنش برخی از حاضر و همچنین تشویق بخش بیشتری از سالن همراه شد.
ناهماهنگی در اعلام جوایز و عدم شور و هیجان در معرفی نفرات برتر با خواندن آن از سوی کیومرث پوراحمد و انتقاد به کلیشهای بودن این کار از نکات جالب آئین پایانی جشنواره فیلم اردیبهشت بود که پوراحمد در این خصوص گفت: «نمیخواهم تماشاگران معطل شوند و اسامی را سریع اعلام میکنم.»
دربخش صدا جشنواره عنوان برتری نداشت، اما رضا هاشمیزاده برای گویندگی متن سامسارا موفق به کسب تقدیر هیئتداوران شد.
پوراحمد به موسیقیهای متن بخش مستند که نشانی از بومیگرایی نداشت انتقاد کرد که یکی از حضار این سخن هیئتداوران را باعث تأسف دانست.
تقدیر از ثمین عالیزاده بهواسطه تولید فیلم در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی زیستمحیطی و ترویج فرهنگ استفاده کمتر از نایلون از نکات مورد تأکید هیئتداوران بود.
پوراحمد چهار فیلم اصغر بشارتی را ناب و کوتاه و تأثیرگذار دانست.
فیلم «انکاس» به کارگردانی محمود شاکری با کسب هشت عنوان برتر توانست جوایز این جشنواره را درو کند و پوراحمد این فیلم را سبب از بین بردن خستگی تمامی افراد حاضر دانست و با توجه به انتخاب این فیلم به عنوان بهترین فیلم از نگاه مخاطبین، با بیان این که «انکاس» لایق این جوایز بود گفت: «دیدید ما نه پارتیبازی کردیم نه با رابطه جوایز را اهدا کردیم.»
محمود شاکری هم در این خصوص گفت: «جایزه مخاطبین بسیار برایم پراهمیت بود و جایزهام را روز اول گرفتم که استاد پوراحمد به بنده برای این فیلم تبریک گفت باید از مسعود میرزایی هم تقدیر کنم که از ایده تا پایان فیلم همراهم بود.»
همچنین کیومرث پوراحمد با اشاره به ساخت فیلمی در توصیف شخصیت شهید مرتضی آوینی، سردیس ساخته شده از این شهید را در تالار شهید آوینی بندرعباس بدون مشابهت با چهره حقیقیاش دانست و خواستار دقت بیشتر در ساخت چنین سردیسهایی شد.