پیکاپ اتوماتیک مونتاژی در ایران به پیشرانه ۲.۷ لیتری مجهز است. موتوری که قادر به تولید قدرتی معادل ۱۴۹ اسب بخار با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر است. علاوه بر این جعبه دنده یواز پیکاب اتوماتیک، ۶ سرعته و از نوع AT است. جعبه دندهای که توسط کمپانی پانچ تولید میشود و از سری 6L50 پانچ پاورگلید استراسبورگ است
فرارو- شریک تجاری یواز خودروساز روسی در ایران عرضه یواز پیکاپ با جعبه دنده اتوماتیک را آغاز کرده است. این پیکاپ که با تویوتا هایلوکس اتوماتیک مقایسه میشود، قدرت کمتری نسبت به رقیب ژاپنی خود دارد.
به گزارش فرارو، سروش دیزل فروش نقدی این پیکاپ را اواخر دی ماه آغاز کرد و حالا فروش اقساطی آن با سود ۲۱ درصد را نیز شروع کرده است. در حال حاضر خرید نقدی این پیکاپ روسی برای ایرانیها یک میلیارد تومان آب میخورد. اما قیمت تمام شده، خرید اقساطی آن قدری بیشتر است.
در فروش اقساطی، بازه زمانی ۶ تا ۶۰ ماه برای آن در نظر گرفته شده و پیش پرداخت شرایط ۶ ماهه آن ۴۲۵ میلیون تومان است. همچنین خریدار باید دو چک سه ماهه به مبلغ ۳۲۳ میلیون تومان تحویل دهد که در مجموع پیکاپ اتوماتیک روسی حدود یک میلیارد و ۷۱ میلیون تومان برای خریدار تمام میشود.
در شرایط ۶۰ ماهه نیز، خریدار باید ۵۰۴ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت واریز کند و ۲۰ چک سه ماهه به مبلغ ۵۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تحویل دهد. در چنین شرایطی این پیکاپ بعد از سه یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان برای خریدار آب میخورد.
علاوه بر اینها شرایط فروش اقساطی به شکل ۹ ماهه، ۱۲ ماهه، ۱۸ ماهه، ۲۴ ماهه، ۳۰ ماهه، ۳۶ ماهه و ۴۸ ماهه نیز وجود دارد. اما در نهایت خریدار با این شرایط باید بین ۱۰۰ تا ۴۴۰ میلیون تومان به عنوان سود خرید اقساطی این پیکاپ در طول ۹ ماه تا سه سال پرداخت کند.
بررسی اطلاعات منتشر شده در سایت شرکت خودروسازی یواز روسیه و سروش دیزل ایران نشان میدهد که پیکاپ اتوماتیک مونتاژی در ایران به پیشرانه ۲.۷ لیتری مجهز است. موتوری که قادر به تولید قدرتی معادل ۱۴۹ اسب بخار با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر است.
علاوه بر این جعبه دنده یواز پیکاب اتوماتیک، ۶ سرعته و از نوع AT است. جعبه دندهای که توسط کمپانی پانچ تولید میشود و از سری 6L50 پانچ پاورگلید استراسبورگ است. این جعبه دنده با مشارکت جنرال متورز ساخته شده و در محصولاتی همچون شورولت، کادیلاک، هولدن و برماک و بعدها در برخی محصولات بی ام و مورد استفاده قرار گرفته است.
در مورد مصرف سوخت نسخه اتوماتیک سروش دیزل هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما یواز میگوید که نسخه اتوماتیک محصول اش، در سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت نسبت به نسخه دندهای به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۲ لیتر سوخت کمتر مصرف میکند. این بدان معناست که یه ۱۱.۵ لیتر در هز ۱۰۰ کیلومتر، نسخه اتوماتیک ۹.۵ لیتر مصرف میکند.
ابعاد این پیکاپ نیز در طول ۵۱۲۵ میلی متر، در عرض ۱۹۱۵ میلی متر و در ارتفاع به ۱۹۱۵ میلی متر میرسد. همچنین فاصله بین محورها نیز ۳۰۰۰ میلی متر است. این ابعاد نشان میدهد که یواز پیکاپ اتوماتیک روسی نسبت به تویوتا هایلوکس اتوماتیک طول کمتری دارد و تنها قدری در ارتفاع بلندتر است.
اما از نظر پیشرانه رقیب ژاپنی قدرتمندتر است و امکانات رفاهی و فنی بیشتری دارد.
طبق بررسیها یواز پیکاپ اتوماتیک از امکانات رفاهی و فنی همچون کامپیوتر سفر، دوربین عقب، سنسور پارک جلو، سنسور پارک عقب، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، رهیاب ماهواره ای، سامانه اضطراری و ارتباطی SOS، هشت بلندگو، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، یخ زدای شیشه جلو، رینگ آلومینیومی، کول باکس، دریچه تهویه ردیف عقب، گرمکن صندلیهای جلو و عقب، گرمکن فرمان، ژیروسکوپ دیجیتال، شیشههای جلو و عقب برقی، دو کیسه هوا، ترمزهای ABS، EBD، BA سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه مدیریت تعادل، قفل دیفرانسیل برقی، شبیه ساز مصنوعی قفل دیفرانسیل، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت و… بهره میبرد.