bato-adv

کیفیت بنزین در کشور استاندارد است؟

کیفیت بنزین در کشور استاندارد است؟

در هر انبار فرآورده یک واحد کنترل کیفیت وجود دارد که این واحد وظیفه کنترل استاندارد‌های محموله فرآورده نفتکش‌ها را پس از حرکت به‌عهده دارد.

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سوخت توزیعی در جایگاه‌های سطح کشور در چهار مرحله مجزا کنترل می‌شود و بنزین توزیعی در جایگاه‌های سوخت کشور استاندارد است.

به گزارش ایسنا، جعفر سالاری‌نسب در این باره گفت: سوخت توزیعی در جایگاه‌های کل کشور در چهار مرحله پس از تولید در پالایشگاه، در مخازن، هنگام تحویل خط و در مرحله آخر هم در مخزن جایگاه‌های نمونه‌گیری و کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اخبار رسانه‌ها درباره مطابق نبودن بنزین توزیعی در سطح شهر تهران با استاندارد‌های یورو ۴ به‌دلیل مخلوط شدن با دیگر فرآورده‌ها در تانکر‌های نفتکش افزود: سیستم توزیع سوخت در کشور کاملاً مکانیزه است و فرآورده‌های مختلف در انبار‌های نفت در لاین‌های مختلف و کاملاً مجزا توزیع و بارگیری می‌شود.

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره سیستم توزیع سوخت از طریق نفتکش‌ها گفت: این سیستم کاملاً مکانیزه است و هر نفتکش کارت حمل مخصوص خود را دارد که نوع فرآورده توزیعی در آن قید شده است.

و برای مثال نفتکشی که نفت‌کوره حمل می‌کند، سیستم به او اجازه حمل فرآورده دیگری را نخواهد داد و در موارد استثنا و ویژه نیز باید کاملاً مخزن و تانکر نفتکش شست‌شو و مخزن دوباره کنترل شود، سپس فرآورده جدید را بارگیری کند.

طبق اعلام وزارت نفت، سالاری‌نسب تأکید کرد: در هر انبار فرآورده یک واحد کنترل کیفیت وجود دارد که این واحد وظیفه کنترل استاندارد‌های محموله فرآورده نفتکش‌ها را پس از حرکت به‌عهده دارد.

وی تأکید کرد: فرآورده توزیعی در سطح کشور هنگام تحویل از پالایشگاه نیز تحت بررسی‌های لازم قرار می‌گیرد و در صورتی که استاندارد‌های لازم را داشته باشد، تحویل گرفته شده و برای ارسال به مخزن مبدأ در انبار، ارسال می‌شود.

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با تأکید بر اینکه خطوط انتقال نفت و نفت کوره نیز کاملاً مجزا از خطوط فرآورده‌های رنگی است.

گفت: در مواردی محدود اگر بخواهیم از یک خط نفت سفید، بنزین و گازوئیل منتقل کنیم، ابتدا نفت‌گاز حمل می‌شود، سپس نفت سفید که ماده‌ای روشن است، به خط تزریق می‌شود و خط از این طریق کاملاً شسته شده و پس بنزین ارسال می‌شود که در این مرحله نیز کیفیت بنزین کاملاً کنترل می‌شود.

سالاری‌نسب با اشاره به اینکه به هیچ عنوان خطوط نفت کوره و فرآورده‌های بنزین یکسان نیستند، افزود: درباره بنزین معمولی و بنزین یورو نیز این حساسیت وجود دارد و اینترفیس (لایه بین دو فرآورده در خط لوله) خط طوری تنظیم می‌شود که این دو فرآورده با یکدیگر مخلوط نشود.

وی درباره کیفیت بنزین توزیعی در کلانشهر‌ها و شهر تهران گفت: طبق مصوبه دولت، همه بنزین و گازوئیل تولیدی در سطح کلانشهر‌ها و حوزه تهران، دارای استاندارد یورو ۴ است و با بهترین کیفیت و مطابق استاندارد‌های روز اروپا در پالایشگاه‌ها تولید و در سطح جایگاه‌ها توزیع می‌شود.

برچسب ها: بنزین
bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین