حدود ۴۰۰ هزار نفر در دهک یک و دو و حدود یک میلیون نفر دهک سه و چهار جزو گروه بسیار پرمصرف بنزین هستند که با توجه به حضور آنها در دهکهای کم درآمد، از جمله متضررین خواهند بود.
روزنامه ایران نوشت: عمده پرمصرفهای بنزین، اشخاصی هستند که اقدام به مسافربری و حمل بار با خودروی خود میکنند.
حدود ۴۰۰ هزار نفر در دهک یک و دو و حدود یک میلیون نفر دهک سه و چهار جزو گروه بسیار پرمصرف بنزین هستند که با توجه به حضور آنها در دهکهای کم درآمد، از جمله متضررین خواهند بود.
طراحان طرح بازتوزیع یارانه بنزین میگویند که برای جلوگیری از ضرر این بخش، لازم است که اطلاعرسانی کافی انجام شود و با عضویت در ساختاری مانند تاکسیهای اینترنتی، این گروه نیز از قابلیت سهمیه بنزین حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
این سازوکار موجب خواهد شد تا افزایش نرخ تورم رخ ندهد؛ ضمن آنکه در بررسی تجربههای افزایش قیمت بنزین نیز آمده است که تأثیر افزایش قیمت بنزین بر سایر کالاها اندک و کوتاه مدت است.
سهم هزینه حمل و نقل در قیمت نهایی زیر ۱۰ درصد است و اثر تورمی بلندمدت ندارد. اگرچه انتظار ذهنی افراد جامعه متفاوت است.