bato-adv
در بین برند‌های ایرانی، فرانسوی، چینی و ژاپنی مشخص شد

کم‌ایرادترین خودرو‌ها در ایران

کم‌ایرادترین خودرو‌ها در ایران
طبق گزارش تحت بررسی، خودرو‌های ایرانی دارای بیشترین ایراد از دید شهروندان هستند. فاصله آن‌ها با خودرو‌های فرانسوی خیلی زیاد نیست، اما در مقایسه با چینی‌ها و ژاپنی‌ها، ایراد‌های بسیار بیشتری دارند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۷ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

در حالی که بیشترین فراوانی محصول در بازار خودروی ایران به مدل‌های داخلی و فرانسوی اختصاص دارد، گزارش‌ها از شناسایی ایراد‌های فراوان در آن‌ها توسط مشتریان حکایت می‌کند.

در گزارشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در کتابچه سالانه خود منتشر کرده، تعداد ایرادات شناسایی شده توسط مشتریان داخلی در خودرو‌های ایرانی، فرانسوی، چینی و ژاپنی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر این اساس، خودرو‌های ژاپنی کمترین ایرادات را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که خودرو‌های ژاپنی سهم بسیار کمتری در مقایسه با مدل‌های چینی، فرانسوی و ایرانی در بازار خودروی کشور دارند. مهمانان ژاپنی بازار خودروی ایران، یا مونتاژی هستند یا وارداتی که البته در حال حاضر نه خودرویی از ژاپن وارد و نه تحت برند خودروسازان این کشور در ایران مونتاژ می‌شود.

در گذشته، اما علاوه بر واردات انواع خودرو‌های ژاپنی به‌خصوص تویوتا، برخی محصولات متعلق به این کشور نیز در خطوط تولید خودروسازان ایرانی مونتاژ می‌شدند.

به عنوان مثال، ایران‌خودرویی‌ها سوزوکی گرند ویتارا را مونتاژ می‌کردند و گروه بهمن نیز مزدا۳ و مزدا ۲ را. این در حالی است که به دلیل ممنوعیت واردات از یک سو و تحریم از سویی دیگر، عرضه خودرو‌های ژاپنی به بازار ایران طی بیش از سه سال گذشته رو به افت رفته و متوقف شده است. اما پس از خودرو‌های ژاپنی، این چینی‌ها هستند که توانسته‌اند کمترین ایراد را از دید مشتریان ایرانی در خود جای دهند.

البته فاصله بین خودرو‌های ژاپنی و چینی در این رتبه‌بندی زیاد است، با این حال مشخص است که چینی‌ها به هر حال در این سال‌ها پیشرفت زیادی داشته‌اند. در حال حاضر خودرو‌های چینی علاوه بر بخش خصوصی در ایران‌خودرو و سایپا نیز تولید می‌شوند. البته به دلیل تحریم، حضور خودرو‌های چینی در خودروسازی ایران کمرنگ‌تر از دوران برجام شده، چه آنکه برخی شرکت‌های چینی از ایران رفته‌اند و آن‌ها که مانده‌اند نیز تولید را پایین آورده‌اند. به نظر می‌رسد در صورت لغو تحریم، علاوه بر ورود خودروسازان چینی جدید، تولید چینی‌ها در صنعت خودروی ایران نیز رشد خواهد کرد.

از ژاپنی‌ها و چینی‌ها که بگذریم، خودرو‌های فرانسوی با فاصله‌ای بسیار زیاد، در رده بعدی قرار گرفته‌اند. خاستگاه اصلی خودرو‌های فرانسوی در ایران همواره ایران‌خودرو بوده، هرچند سایپا نیز در مواردی محدود (مانند تولید سیتروئن سی۳ در دوران برجام) اقدام به تولید و واردات خودرو با برند فرانسوی کرده است.

فرانسوی‌ها بلافاصله پس از تحریم‌های سال ۲۰۱۸ آمریکا علیه ایران، خودروسازی کشور را ترک کردند، آن هم در شرایطی که قرارداد داشتند. گفته می‌شود در صورت لغو تحریم، پژوسیتروئن به این زودی‌ها باز نخواهد گشت، اما احتمال بازگشت رنو کم نیست. اما طبق گزارش تحت بررسی، خودرو‌های ایرانی دارای بیشترین ایراد از دید شهروندان هستند. فاصله آن‌ها با خودرو‌های فرانسوی خیلی زیاد نیست، اما در مقایسه با چینی‌ها و ژاپنی‌ها، ایراد‌های بسیار بیشتری دارند. این موضوع نشان می‌دهد خودروسازی ایران همچنان با آنچه در جهان خودروسازی می‌گذرد، فاصله‌ای طولانی دارد و مدل‌های خارجی، بسیار بیشتر رضایت ایرانی‌ها را جلب می‌کنند.

برچسب ها: خودرو
bato-adv
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ایران یک کشور مونتاژ کار بدبخت فرطوت است، مگر ایران کدام برند خودرو را ۱۰۰درصد خودش (مهندسینش) ساخته اند؟ پراید راهم که کره ای آمریکایی است یا پیکان را که انگلیسی ایرانی است، واقعأ ماشین حساب می کنید؟؟ یک عده مکانیک بی سواد اسمشان را مهندس ماشین گذاشته بابی عرضگی خودشان و وزارتخانه های صنعت ودولت؛ مردم را درمنگنه ودردست خودشان نگه داشته و اجازه ی ورود ماشین را هم نمی دهند یا خانوادگی کرده اند! کدام موتور ماشین سواری را ایران تولید کرده؟؟ که یا اولین یا جزو اولین تولید کنندگان چرخ محرک در اسب وگاری بوده آیم! در زمان هخامنشیان و اشکانیان، پس یک عده بی عرضه وزارت صنعت و صنعت خودرو در ایران رابه اسارت خانوادگی در آورده اند .به علت بی عرضگی رئیس جمهور های ایران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
شما کل دنیا را بگردی مثل یک زاپنی انسان شریف پیدا نمی کنی .همه کار ژاپنی ها روی اصول واخلاقه .هیچ جنس زاپنی تا حالا مشکل آفرین نیوده چون دزد نیستن .اخلاق مدارانه زندگی می کنن ودر عمل نشان میدن که چقدر شریفن. هیچ وقت چین وایران را با زاپن قیاس نکن .این کجا وان کجا .سرانشون ادم وانسانن ومردمشون شریف .
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اشتباه نکنید خودرو سازان ایران دقیقآ همان چیزی رو که میخوان تولید میکنن محصولات بی‌کیفیت با قیمت بالا اگر همه متوجه ایرادات شدن خودشون خبر ندارن. خانه از پایبست ویران است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
والا توی خودروهای داخلی به قدری ایراد زیاده که باید دنبال نقاط قوت گشت،هرچند که نقاط قوتی ندارند!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
تیباصفر از سایپا خریدم ۵۰۰۰کار کرده روغن ریزی داره واقعا آشغاله
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۰
ایرانی
United Arab Emirates
۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
همه این مطالب رو گفتن که بگن خودروی فرانسوی بی کیفیته و تبلیغاتی علیه خودروی فرانسوی جهت ورود خودروی چینی کرده باشن
عقل هم یار خوبیه کدوم فرد عاقلی خودروی فرانسوی رو پس میزنه و خودروی چینی میخره
اا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
منظورش احتمالا از خودرو های فرانسوی آشغالاییه ک ایران‌خودرو ب اسم پژو میفروشع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اصلاًهم مشخص نیست که گزارشگرپول گرفته!!!!
چینی ازفرانسوی بهتره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
خب حالا که چی
کدام اطلاعات فنی عرضه شد
چه دانشی به دانش خواننده افزوده شد
فقط چشم بسته‌ غیب گفتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
این توهین به خودروهای ژاپنی است که با لگن های ایرانی و ایرانیزه شده مقایسه شدن!
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
خودروهایی که هزاران ایراد دارند جز کم ایرادترین‌ها در ایران هستند، آفرین به این خودروسازان
علی محمد صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
متاسفانه خخخخخخخخخخ
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
یادش بخیر ماشین های آمریکایی کلاسیک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
البته دلیل این گونه نظر دادن غیر از مسائل فنی سیاسی هم هست. الان مدتهاست افراد خیال می کنند اگر به ایران خودرو و سایپا بد بگویند ژست روشنفکری و مخالفت با حکومت برداشته اند. کسانی که تابحال پشت رل هیچ ماشینی ننشسته اند دائما در حال کامنت گذاری در مورد خودروهای داخلی هستند. این در حالی است که خودرو های چینی پر از ایرادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
میشه بگید شما از کجا میدونید بیشتر این کسانی که نظر میدن اصلا پشت ماشین ننشسته اند .....؟
امروزه از هر کسی سوال کنی میدونه که ماشینهای تولید داخل به شدت بی‌کیفیت هستند و اصلا ارزش پولی که میدی رو ندارن.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اتفاقا به نظرم تو حتی ماشین ایرانی هم سوار نشدی چه برسه به چینی
من خودم پراید و سمند داشتم و حالا MVM x22 دارم
اصلا قابل مقایسه نیستن که بخوایم مقایسشون کنیم
پراید اشغال به تمام معناست
سمند بد نیست اما هیچ امکاناتی نداره
و MVM عالی از هر جهت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ماشین هرچی مجهز تر بهتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
عزیزان عموی بنده آریزو ۵ دارند و میگه خیلی ماشین خوب و باکیفیت ه پس لطفا شایعه سازی نکنید
علی محمد صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
عموت کارشناسه؟
محمد
Germany
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
هیچکدوم ازماشین ها بقیمتش نمی ارزه
ماشین فقط بنز آلمان حیف که قیمتش زیاده
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین