bato-adv
کد خبر: ۵۱۲۳۶۷

چرا جوانان از ازدواج فراری‌اند؟

چرا جوانان از ازدواج فراری‌اند؟
تحصیل باید همراه با ازدواج و تشکیل زندگی مشترک صورت پذیرد تا وقفه‌ای در امر ازدواج ایجاد نشود. عواقب ازدواج نکردن جوانان در جامعه، گسترش فساد اخلاقی و ناهنجاری‌های رفتاری و عصیان و تباهی و سقوط ارزش‌های اجتماعی و انسانی در جامعه است که تنها دلیلش مجرد بودن جوانان و فقدان ازدواج در جامعه است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

شهراد شاهرخی‌طهرانی؛ متاسفانه در جامعه و کشور ما به دلیل معرفی نشدن صحیح ازدواج و مساله تشکیل خانواده، جوانان ما به سمت سقوط فرهنگی و اجتماعی پیش می‌روند و این روند اگر همچنان ادامه داشته باشد، عاقبت ناخوشایندی را پیش‌رو خواهیم داشت، لذا در جامعه شاهد آن هستیم که عرصه برای ازدواج بسیار تنگ شده است و نیز شاهد کاهش ازدواج یا فقدان ازدواج جوانان هستیم.

اگر بخواهیم علت را بررسی کنیم درخواهیم یافت که رویاپردازی و فقر اقتصادی در میان جوانان ریشه دوانده و مانع ازدواج آنان شده است؛ حال این رویا‌پردازی از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ بله از توهم و خیالات کاذب که متاسفانه در دختران و زنان ما بیشتر است، چراکه متاسفانه در این دوره زمانه دختران و زنان امروزی در جامعه ایران به دنبال پیروی از افکار نافرجام و بیهوده «فمینیستی» و گرایشات شدید فمینیسم که به جرات می‌توان گفت: منجر به تمایلات مردستیزانه می‌شود و بسیار هم خطرناک است، نمی‌توانند به خوبی درباره ازدواج فکر کرده و تصمیم بگیرند، چراکه به دنبال رویا‌پردازی و تصورات غیرواقعی هستند که بر خلاف زندگی و واقعیت زندگی است.

در واقع دختران امروزی به قول معروف به دنبال شاهزاده‌ای با اسب سفید رویایی هستند تا آن‌ها را با خود به قصر و سرزمین رویا‌ها ببرد، در صورتی که این فقط «خیال باطل» است و باید به دنبال زندگی و واقعیت باشند، نه اینکه واقعیت زندگی را به دنبال خیالات کاذب بکشانند، چراکه زندگی یک واقعیت است و «رویا» نیست و البته آقایان هم باید واقع‌بین باشند و چه دختر و پسر هر دو در جهت سازندگی زندگی باشند و دیگر اینکه مساله مشکلات اقتصادی آقا پسر‌ها در جامعه امروز است که این اقتصاد بیمار برای ازدواج آن‌ها مانع‌تراشی می‌کند و این مساله را باید دولت و آقایان مسوولان حل و فصل کنند و به دنبال چاره و راه‌حل باشند، چراکه اقتصاد از ارکان اصلی زندگی است که اگر انسان دچار فقر اقتصادی شود، نمی‌تواند به ادامه زندگی بپردازد و جوانان ما در ازدواج و تشکیل خانواده با مشکل مواجه خواهند شد، لذا باید حمایت‌های اساسی از طرف دولت و مدیران فرهنگی و اجتماعی و نیز اقتصادی صورت پذیرد تا زمینه برای ازدواج جوانان فراهم شود. ازدواج امری واجب است که هر دختر و پسری قاعدتا بعد از سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی باید به فکر تشکیل خانواده باشند و کوتاهی نکنند...

چراکه اگر سن ازدواج در جوانان افزایش پیدا کند توقعات بالا رفته و به تدریج تمایل به تشکیل زندگی در جوانان کاهش یافته و دیگر سخت می‌توانند به موضوع ازدواج فکر کنند و در حقیقت باید گفت که در دختر خانم‌ها عواملی، چون ادامه تحصیل و اشتغال به کار باعث می‌شود که سن ازدواج‌شان بالا رفته و کمتر رغبت به ازدواج داشته باشند و نوعی بی‌میلی نسبت به ازدواج از خود نشان می‌دهند که این هم مشکل بزرگی است که باید کارشناسانه بررسی شود؛ البته نویسنده (بنده) مخالف تحصیل خانم‌ها نیستم، اما نباید این ادامه تحصیل طوری باشد که به ازدواج جوانان این مرز و بوم ضربه وارد کند.

بر این اساس تحصیل باید همراه با ازدواج و تشکیل زندگی مشترک صورت پذیرد تا وقفه‌ای در امر ازدواج ایجاد نشود. عواقب ازدواج نکردن جوانان در جامعه، گسترش فساد اخلاقی و ناهنجاری‌های رفتاری و عصیان و تباهی و سقوط ارزش‌های اجتماعی و انسانی در جامعه است که تنها دلیلش مجرد بودن جوانان و فقدان ازدواج در جامعه است.

در حقیقت فرار جوانان از ازدواج، چالش بسیار بزرگی است که نیاز به تحقیق و همکاری همه گرو‌ه‌های اجتماعی و فرهنگی دارد تا دلسوزانه بررسی شود؛ لذا عواملی، چون مهریه، جهیزیه، خانه و کار و شغل مناسب، این‌ها موضوعاتی است که شرایط را برای ازدواج بسیار سخت کرده که مساله مهریه و جهیزیه را خانواده‌ها و بزرگ‌تر‌ها باید همکاری کرده و حل و فصل کنند (و البته اگر قانونی به اجرا در می‌آمد که مهریه حذف می‌شد اکثر مشکلات قبل و بعد از ازدواج حل می‌شد و ما شاهد افزایش طلاق در جامعه نبودیم) و مشکل کار و شغل و امنیت اقتصادی جوانان را هم مدیران دولتی و حکومتی باید حل کنند و، اما خود والدین هم تا حد زیادی مقصر هستند، چراکه وقتی دختر و پسرشان عاقل و بالغ شده‌اند و به بلوغ جسمی و فکری رسیده‌اند باید شرایط را برای ازدواج آنان فراهم کرده و مانع‌تراشی نکنند و معیار طبیعی و شروع سن ازدواج فرزندان‌شان را از ۱۷ یا ۱۸ سالگی بدانند تا جامعه به سمت پیر شدن پیش نرود «چراکه سن ازدواج سن ۴۰ یا ۵۰ سالگی نیست»! و شاهد انقراض نسل در جامعه ایرانی نباشیم. بیاییم شرایط را برای ازدواج و زندگی بهتر و زیباتر آسان بگیریم.

برچسب ها: ازدواج جوانان
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
من شخصا با مشكل ازدواج فرزندم و نيز يكي از بستگان نزديك سروكار دارم. علاوه بر عامل مهم مشكلات اقتصادي كه در جامعه وجود دارد ، مشكل مهم ديگري كه هر دو را گرفتار كرده نظرات به اصطلاح كارشناس است كه اصلا پايه تجربي ندارد اما متاسفانه رفتن پيش كارشناس در مملكت و بخصوص در جوامع شهري باب شده است. در خصوص فرزند من، نظرات كارشناس طوري است كه يكي به ميخ ميزند و يكي به نعل. فقط و فقط ايرادات طرفين را پررنگ ميكند و آنها را از عواقب اين ايرادات مي ترساند. از ديد من (كه خودم آدم كم سوادي نيستم) كارشناسان فقط آنچه را خودشان مي پسندند قبول دارند و همواره بدترين حالت ممكن را در نظر ميگيرند. حتي حاضر به ارائه كتبي تشخيص خود نيستند. من از قديم الايام هيچ زوجي را سراغ ندارم كه هيچ اختلاف نظري نداشته باشند. اما حداقل در خصوص فرزند من، كارشناس خوبي ها و امتيازات دوطرف را كاري ندارد و درعوض تفاوت هاي آنها را به قدري پررنگ ميكند كه طرفين واقعا از ازدواج مي ترسند. متاسفانه كارشناسي كه فرزند من پيش ايشان رفته فرد مذهبي هم نيست و همين موضوع باعث شده كه هيچ اراده اي براي جوش دادن موضوع ندارد. به معناي واقعي از دست اين به اصطلاح كارشناس، بيچاره شدم. ساعتي 350 هزارتومان پول مشاوره ميدهند و فقط حرفهاي تكراري درخصوص اختلاف نظرهايشان مي شنوند. تا الان نزديك سه سال است كه مشاوره ميروند اما هنوز جواب قطعي از اين به اصطلاح كارشناس (چه مثبت و چه منفي) نگرفته اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
مملکتی که به جای تخصص و سواد، جوانان تحصیل کرده تو اسنپ کار کنند یا راهی دیار غربت شوند شما انتظار ازدواج دارید؟
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
ازدواج یک امر وحریم خصوصی شخصی وفردی هست شما حق دخالت کردن و راهکار دادن وچرا اینکه جوانان ازدواج میکنند یا ازدواج سفید میکنند را ندارید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
فرمایش شما کاملا صحیح است. ولی یک سیستم و حاکمیت علمی و درست لازم است علل را بررسی و آسیب شناسی کند. تحمیل و اجبار قابل قبول که هیچ ، اجرایی هم نیست
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
عجیب ترین نظری که تا بحال دیدم !!
شما به زندگی اجتماعی اعتقادی ندارین کلا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
مساله ازدواج و خانواده پایه یک جامه هستش. این مسایل باید ریشه یابی بشه. از دید من مسائل اقتصادی مهمترین عامل رغبت جوان هاست. اگه کسی تو فایل یا آشنا بیاد یقه طرف رو بگیره و بگه چرا ازدواج نمیکنی این میشه دخالت. اما بحث جامعه شناسی یه مساله دیگست
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
اگر نظر ندی چیز خاصی نمیشه!
وقتی یک کارشناس حق نظر دادن ندارد بفرمایید خورزوخان حق دارد؟
م
ندان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
نویسنده این متن از طالبان الگو گرفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
مثلا در مورد پزشکی و بهداشت و علم و ... کلی چیز دیگه هم نباید کسی نظر بده و راهکار بده؟ امر خصوصی را خوب یاد گرفتی اما آنی که بد است دخالت و حذف یا تحدید اختیار است نه راهکار دادن و نظر دادن
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
سه دقیقه پیش از حافظ پرسیدم چه غلطی بکنم !؟ اینجوری جواب داد :

شمه‌ای از داستانِ عشقِ شورانگیز ماست ،
این حکایتها که از فرهاد و شیرین کرده‌اند !
ساقیا ! دیوانه‌ای چون من کجا دربر کشد
دختر رَز را که نقدِ عقل کابین کرده‌اند !؟
خاکیان بی‌بهره‌اند از جرعهٔ کأس ُ الکرام ،
این تطاول بین که با عشاقِ مسکین کرده‌اند .
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
ای جانممم امیدوارم ایزد منان مراد دل شما و تمام جوانان این مملکت را بدهد و فرزند منم رو در سایه خودش نیک فرجام کند
ناشناس
Latvia
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
علتش توطئه‌های دشمنه
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
من والا تا 18 سالگی که دانش آموز بودم، تا 22 سالگی لیسانس گرفتم، تا 25 سالگی فوق لیسانس گرفتم، در 26 سالگی رفتم سربازی سالگی و شدم 28 ساله، در 29 سالگی شاغل شدم، الان 32 ساله ام و فقط سگدو می زنم که بتوانم از پس هزینه اجاره منزل خودم در پایین شهر بر بیایم. زن گرفتن من پیشکش .این بود انفجار نور؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
انقدر بدم میاد خودتون میزنید به کوچه علی چپ!!!! تمام علتش فقط مشکلات معیشتی واقتصادی
جوون از کجا بیاره خونه میلیاردی بخره
مسکن با قیمت فضایی
بیکاری
گرونی وتورم
چقدر پررووید بخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
مثلا بابای خودت وقتی ازدواج کرد خونه میلیلردی داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
همه اینها حساب کتاب داره الکی که نیست . زندگییت روبه راه بشه فیلت یاد هندوستون میفته
مستر لبخند
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
از شکم سیری. انقدر که راحته، به خاطر اونه فراری ان.
بعد مردم هم خیلی بافرهنگن و درکشون بالاست، اینه که مهریه 1370 تایی مطالبه می کنن، بعد عروس خانوم هم که راضی نمیشه 4 سال درس خونده با پول باباش، بیاد زن اون پسر دیپلمه ای بشه که بعد دبیرستان سر و تهش توی کار بود ولی پول کار پیش پیش میدویید.
بله...
اعصاب معصاب که نداره هیشکی، به قول نظامی: ما را که ز خوی خود ملالست / با خوی تو ساختن محالست.
بله.
ملکه چئورین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
من که شوهرم شاه بود چنین مهریه ای نداشتم
بختگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
چو دانی و پرسی سوالت خطاست!!
ناشناس
United States of America
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
میدونن ، ولی میخوان شما ازدواج کنین ده تا بچه بیارین ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
ازدواج پیشنیازهایی دارد که اکنون در جامعه ما وجود ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
متن ضعیف بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
دقيقا :-))))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
کاملا باهاتون موافقم . غیرکارشناسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
چقدر ادمای کوته بین وخود بزرگ بین توی جامعه ما نظر میدن تصمیم میگرن ودر جهل ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
در کنار تمام عوامل اقتصادی که اشاره شده، مسئله اصلی ، ناامیدی از اصلاح وضع امور در ایران است که متاسفانه روز به روز بدتر می شود.
حتی انهاییکه مال و ثروتی دلرند ترجیح می دهند که مملکت و وطن خودشان ترک کنند و به کشور های دیگر مهاجرت کنند.
شاهد میخواهید ، لطفا سری بزنید به همسایه کشور ترکیه و ببینی چه خبره!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
فکر کردی ترکیه وضعیت بهتری داره؟ مشکل ترکیه بنیادینه ولی مشکل ایران فقط سیاسیه کسی که میره ترکیه داره واقعا ریسک می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
نا شناس ۱۳:۰۴ فکر نکنم جز یکی دوتا کشور دیگه هیچ کشوری وضعیتش از ایران بدتر باشه به اینا باید نا امیدی از بهبود وضعیت هم اضافه کرد دیگه با ه انگیزه ای ازدواج کنی و یه بچه بی گناه رو هم وارد این...کنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
ترکیه ؟ بنده خدا من 3 سال اونجا کار کردم دیگه کم آوردم اومدن ایران
دختر پسرای ترک دارن فرار می کنن اروپا تو آدرس ترکیه رو میدی؟
منم دارم برنامه اروپا میچینم اینبار
ناشناس
Poland
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
در جواب ۱۳:۱۲ یعنی به نظر شما کل قاره آفریقا کشور های آمریکای مرکزی کشورهای جنوب آسیا مثل هند میانمار بنگلادش کشورهای فقیر شرق اروپا مثل اوکراین و بلغارستان و مولداوی وضعشان از ایران بهتره ؟ مردم ایران عادت کرده آند همواره خودشان را با بهترین کشورها مقایسه کنند که البته بی دلیل نیست چون در طول تاریخ به جز دوره قاجار ایران از جمله قدرتمندترین و ثروتمند ترین کشورها بوده
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
@۱۴:۳۹
ماذا فازا؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
ناشناس 14:39 اره بدتر از ما الان هستند ولی کشور ماجوری داره پیش میرهکه ... تبدیل به اعتراضات اقتصادی بشه یعنی اوضاع خیلی خیلی بده
بهداد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
ای خدااااا
ببین مردم ایران میرن ترکیه که اروپا رو ببینن!
مثل آدمی که بخواد دلستر بخوره تا مست شه!
من خودم کرد هستم و اقواممون در شرق ترکیه هستند چون اونجا هم کردنشینه‌ و وضعیت معیشتی اصلا خوب نیست من دوبار بهشون سر زدم.
ایرانی ها از ترکیه فقط استامبول و ساحل آنتالیا رو دیدن اونم از راه دور!
البته تتلو هم اونجاست منتها اون عاشق جیب و کیسه ی شماست.
ترکیه ببخشید اروپا در انتظار شماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
همه ی این حرف و حدیثها به کار و پول و شرایط اقتصادی خانواده ها و جوانان برمیگرده که اگر شرایط جور باشه ازدواج میکنن ولی متاسفانه نه شرایط اقتصادی خوب است نه امید به آینده
ولادیمیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
مشکل ازدواج در کشور ما بیشتر به مسایل اقتصادی بر می گردد. من از اون آدم های توهمی نیستم ولی جریانی در جهان به راه افتاده که تشویق به همجنسگرایی فمینیسم. تجردگرایی. تغییر جنسیت و رابطه جنسی پیش از ازدواج می کند. یک فکری پشت این قضیه هست. دلیلش می تواند تشویق به کاهش جمعیت به علت کمبود منابع در کره زمین باشد. البته اگر کاهش جمعیت به عدالت در مورد همه مردم اجرا شود مشکلی ندارد ولی می بینیم که ثروتمندان و به ویژه صهیونیست ها به شدت به افزایش جمعیت تاکید دارند. احتمالا برنامه دارند که هوش مصنوعی جای نیروی کار را بگیرد و اقلیت ثروتمند صاحب جهان شود و یک عده اکثریت فقیر و بیمار جنسی هم از دولت کمک اقتصادی و کوپن غذا دریافت کنند.
ناشناس
Luxembourg
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
تو فرق هم جنس گرایی با فمنیسم رو تشخیص نمیدی؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
یه مستندی توی دویچه وله بود که به همین مشکل اشاره می کرد که فمینیسم باعث فراری شدن مرد ها از زن ها در اسراییل شده این که مستند مال خود غربی هاست. اشکال نداره با همین فرمون برید جلو ۲۰ سال دیگه قیافه هاتون دیدنی.

یک فیلسوف یونانی که اسمش یادم نمی یاد میگه انسان ها در مواجه با حقایق اول تمسخر می کنند بعد مقابله و در نهایت با اکراه قبول می کنند.

در ضمن من گفتم خوشبختانه هنوز در ایران این سم گسترش پیدا نکرده و اگر شرایط اقتصادی اصلاح شود به شرایط نرمال بر می گردیم.

در پایان در مورد گلوبال ریست هم تحقیق کنید بد نیست اینو دیگه خود بایدن هم تبلیغ می کنه (هیچ چیز نداشته باش ولی خوشحال باش خخخ).
البته حین تحقیق به آموزه های ادوارد اسنودن توجه داشته باشید که برادر بزرگ Five eyes alliance چشمش خیلی بازه براتون دردسر نشه.

گوگل رو می بینی می گی عجب غولیه ولی اسمی از Black Rock نشنیدی

هوش مصنوعی برات خنده داره ولی آمازون انبار داری و حتی بخش اداری شو داده به AI. حتی هوش مصنوعی به صورت خودکار تصمصیم به اخراج نیرو می گیریه.

در مورد دلار دیجیتال و حدف پول در دست مردم چیزی شنیدی. یعنی اعتبارت بر اساس میزان اطاعتت تعیین میشه نه تلاش خودت.

فعلا بشین بازی مرکب رو تماشا کن تا خودت بازیگرش نشدی
ناشناس
Turkiye
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
این بنده خدا یک جاهایی را درست میگه
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
واقعا چرا؟
براي اين كه مسئولين وجدان ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
یک جواب تا وقتی پول باشه وجدان رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
رویا پردازی کدومه ... یه چیزی داری میگی برای خودت .
لیسانسه بدو استخدام ( اگر کار گیرش بیاد 3 تومن حقوقشه بعدش بره مسافر کشی هم کنه فوقش میشه 6 تومن . خانمش هم زرنگ باشه شاغل بشه بگو اصلا 4 تومن .
جمع 10 تومن در ماه
حالا هزینه ها برای 2 نفر :
روزی 3 تا نون بربری و جمعا 8 عدد تخم مرغ فقط بخورند = ماهی 600 هزار تومن
برق گاز اب تلفن شارژ ساختمان = ماهی 1 میلیون
ایاب و ذهاب = ماهی 1 میلیون
کرایه منزل = ماهی 3 میلیون ( با احتساب حتی پول پیش )
بیمه = ماهی 1 میلیون 2 نفر
هزینه درمان سر شکن = ماهی 1 میلیون ( شامل دندانپزشکی و ... )
لباس ماهی 500 تومن
هزینه سلمانی و تعمیراتی منزل حتی کرایه ای هیچ - مسافرت تو سرمان بخوره . .

میخای جشن عروسی شان هم در هونو لولو بگیرند ؟

دلت خوشه ها ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
مشکلات وجود داره ولی شما هم خیلی دست بالا گرفتی ماهی یک میلون بیمه هزینه درمانم یک میلیون لباس ماهی ۵۰۰ تومن!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
بگو میخوام شاهانه زندگی کنم!
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
در جواب ناشناس ۱۳: ۰۲
فکر کردی حق بیمه چقدره؟ مشاغل آزاد دارن نزدیک ماهی یه تومن حق بیمه میدن بنده خدا...
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
دوست عزیز شما خیلی خودتان را بالا گرفتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
لباس ماهي ٥٠٠ ميشه دست بالا؟؟ برا دو نفر!!! از كجا خريد مي كنين كه اين ميشه دست بالا؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
اصلا بالا نگرفته لباس ماهی 500 نه، ولی وقتی چند ماه یه بار خرید میشه با این قیمت ها همون ماهی 500 درمیاد نه شاهانه نه فقیرانه عادی عادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
به نظرم نویسنده شب قبل از نوشتن این مطلب خواستگاری بوده و جواب منفی شنیده. چون یکسره دختران رو متهم کرده و پسران رو مظلوم جلوه داده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
اصلا اینا وقتی میگن جوانان منظورشون پسراست !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
آخه مسئولین ما کشور گل و بلبل و روح و روان سالمی برای جوانان درست کردن انتظار دارن جوونا ازدواج کنن و یه جین بچه هم بیارن!!!
الان برید بین جوونا تا با عمق فاجعه آشنا بشید... همه افسرده و اعصاب خراب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
اتفاقا تو این اوضاع مملکت جوانان ازدواج نکنن بهتره
حداقل آمار طلاق کاهش پیدا می کنه و بیچاره بچه های طلاق و آسیب پذیر زیاد نمیشن!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
کاملا موافقم ازدواج کنن واقعا گیر میوفتن
ادم ازدواج میکنه به آرامش برسه نه اینکه روانی بشه
sanaz
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
با سلام . در رابطه با کاهش نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق در جامعه برنامه های زیادی در رایو و تلویزیون وسایر رسانه ها ساخته و پخش شده است . اما متاسفانه هر کدام با زیرکی از بیان دلایل اصلی آن طفره رفته اند و با بیان عوامل فرهنگی به عنوان علت این دو اتفاق ناخوشایند سعی در پاک کردن دلایل اصلی از روی صفحه کاغذ دارند . مهمترین عامل کاهش نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق همانا مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه است که سالهاست مردم با آن دست به گریبان بوده و متاسفانه امیدی به حل آن نمی باشد . به قیمت های مسکن و خوراک و پوشاک و خدمات پزشکی و تحصیل و. . .. نگاه بیندازید و آن را با درامد خانواده های متوسط ایرانی مقایسه کنید آنگاه همه چیز مشخص خواهد شد . لطفا آدرس غلط ندهیم . با تشکر .
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
نویسنده محترم تجربه کافی نداره . به عنوان یه باتجربه که صدها پرونده رو از نزدیک دنبال کرده و یه زمانی ازین خونه به اون خونه دنبالِ قاتل و دزد و خائن و ضارب و متجاوز به عنف میگشته میگم . اکثر جرائمو متأهلا و بعدِ ازدواج مرتکب میشن . اونایی ام که قبلِ ازدواج بوده میخواستن به عشقشون برسن !!! شاید به خاطر خوندنِ این همه پرونده بود که تا الان (نيم قرن و سه سالگیم) ازدواج نکردم . نمیخواستم سدّ ِ راهِ پیشرفتِ دختری که به شدّت دوستش داشتم و از جان برام عزیزتر بود بشم . حتّى جلونرفتم و خودمو معرفى نكردم . به جاش رفتم فیلسوف و نویسنده و روزنامه نگار و هزارتا کوفت و زهرمار دیگه شدم که هرازگاهی و از دور و از لای در ببینمش بدون این که مزاحمش بشم ... فایده نداشت... همون سایه نشینی که بودم موندم ... نمیدونست که اصن هستم . نمیدونم الان که چارده سالیه با یکی دیگه ازدواج کرده خوشبخته یا نه . اما یه چیزی رو میدونم . اگه با من ازدواج میکرد بعید میدونم میتونستم خوشبختش کنم . دختری بود بسیار زیبا و باهوش . مثل خودم عاشق سینما ... ادیب و رند و هنرمند . پونزده سال از خودم کوچیکتر . حیف ... دختر ده ساله ش کمتر به خودش رفته بیشتر شبیه بابای محترمشه ... با این که دختره ولی مامانشو نمیفهمه !! برادر زاده ش که پسره بیشتر بهش شبیهه .. کپی عمه ش شده !!!! ... شایدم اشتباه میکنم !! امیدوارم هرجا که هست موفق و خوشبخت باشه ... قلبم درد گرفت ... ببخشین زیادی چرت گفتم ... ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
استاد ميرزايي غصه نخور تا 90 سالگي وقت داري براي ازدواج
با تشكر از فرارو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
جناب ميرزايي،كاش زيادسخت نميگرفتي وميدان رابراي آن آقاي محترم خالي نمي كردي.!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
کار خوبی کردی ما دیوانه نماهای همیشه عاشق نمیتونیم کسی رم خوشبخت کنیم اگه ازدواج میکردی به جدایی. میکشید جای زخمش شبانه روز اذیتت میکرد
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
چرا
باربد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
اولا جوانها کار ندارند یا اگه هم دارند حقوق کمی دارند بعد با این مخارج و تورم بالا از کجا بیاره خونه کرایه بکنه حتی اگه دونفری هم کار بکنند با توجه به اینکه کرایه خونه ها هر سال میره بالا فقط باید کل سال دونفری کار بکنند تا پول پیش خونشون رو جور بکنند و اگه هم بخوان بچه دار بشند یه حقوق بگیر کم میشه و یه نون خور دیگه بهشون اضافه میشه که اصلا با مخارج امروزی جور در نمیاد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
متن را نخواندم
فقط در جواب تیترت:
چو دانی و پرسی، سوالت خطاست
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
چون از مسئولان فراری اند
ناشناس
Turkiye
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
در آمد و مسکن برای جوانان فراهم شود خودش میدانند چکار کنند
Mosi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
تر خدا ازدواج نکنید من مثل سگ پشیمان هستم .هیچ چیز خوب نیست. آقا ول مردم زندگی کنند .ازدواج چه کوفتی هست؟؟؟؟،
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
اتفاقا آقایون کاملا به مسائل ازدواج نکردن و به تبع آن مشکلاتی که به خاطر ازدواج نکردن پیش میاد آگاه هستن، موضوع اینه که نمیخوان درست کنن و قرار هم نست درست کنن
همین....
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
اتفاقا آقایون کاملا به مسائل ازدواج نکردن و به تبع آن مشکلاتی که به خاطر ازدواج نکردن پیش میاد آگاه هستن، موضوع اینه که نمیخوان درست کنن و قرار هم نست درست کنن
همین....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
خواهرزاده من 14 سالشه تو کلاس های مدرسه شون بیچاره بچه ها اکثرا مامان باباشون طلاق گرفتن یا دعوا می کنن
میاد برامون تعریف می کنه اعصابم بهم میریزه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
برادر من آدم ازدواج میکنه که به آرامش برسه
غیر از اینه؟؟؟
ولی اگه الان ازدواج کنی یقینا سر سال باید بری امین آباد
واسیلیوس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
یک کلام پول نیست کار نست خونه نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
احتمالا به خاطر خشکسالی آب و هواس !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
نویسنده متن دچار اشتباه بدی در رابطه عدم تمایل زنان و دختران به ازدواج هست اون چیزی که باعث این موضوع شده رویا پردازی و دنبال شاهزاده‌ای با اسب سفید بودن نیست بلکه قوانین یک طرفه ازدواج و حق و حقوقی هست که زنان با ازدواج از دست میدن و در کنار اون اضافه کنید توقعات فانتزیی که مردها از زنها دارند.
م زمین زاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
این قوانین حداقل 70 ساله تو ایران هست تازه خیلی سفت و سخت تر اجرا می شده اما آمار ازدواج بالا بود چون توقعات دو طرف منطقی بود نه مثل الان که خانم ها هم امتیازاتی که عرف و قانون رو بهشون میده می خوان هم اون تسلط زن بر مرد که فمینیستا دنبالشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
واقعا نويسنده در ايران و در زمان حال زندگي ميكنه ؟؟؟
همه كامنت ها از بالا تا اينجا در مورد آقايون و مسائل مالي ( كه البته مسئله اقتصادي بسيار مهم است )ميباشد ولي زن به چه اميدي بايد ازدواج كند ؟ هر روز و هر حرف و قانون جديد كه ميآد همش در جهت تحقير زنان است . كسي كه تحقير ميشه ( حتي با وجُود درست شدن وضعيت اقتصادي ) نمي تونه زندگي درستي براي خانواده اش درست كند
مثلا بچه رو ميزاد و بزرگ ميكنه ولي هيچ حقي نسبت بهش نداره . حتي كارنامه تحصيلي بچه شو بهش نميدن . اينا درده
همه زنها و زندگي ها كه فقط هنوز يك سال از ازدواج نگذشته خانومه رفته مهرش رو اجرا گذاشته نيست كه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
اگر آدم مذهبی هستی یک نگاه به وضعیت زنان در کشورهای اسلامی دیگر مثل عراق،عریستان،ترکیه بنداز، اگر مذهبی نیستی نگاه کن به وضعیت زنان در اروپا و آمریکا، کلاهت رو قاضی کن خودتی و خدای خودت،واقعا فکر می کنی وضعیت زنان ایران خیلی اسفناکه؟زنها توی ایران دارن حکومت می کنن،مگه مردی میتونه بهشون بگه بالای چشت ابرو هست چششو از کاسه در میارن،حالا نسبت به جمعیت 80 میلیونی یک تعداد مشکلات هم پیش اومده ولی شما باید نسبت به اکثریت مردم بسنجی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
خوشحالم که آگاهی دخترها داره بالا میره
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
جالبه همه جا مردم مقصرن اینجاهم جوونها رو مقصر جلوه دادید!!!جوونها از ازدواج فراری نیستن از شما و دروغ هاتون و وعده های کشکی و ابدوغ خیاریتون فرارین
لاوین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
در ازدواج اولویت با مشکلات اقتصادی است مثل بیکاری تورم. بعد از حل اینها میشه در مورد سایر فاکتورهای اجتماعی فرهنگی که مانع ازدواج شده اند نظر دارد.
لاوین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
در ازدواج اولویت با مشکلات اقتصادی است مثل بیکاری تورم. بعد از حل اینها میشه در مورد سایر فاکتورهای اجتماعی فرهنگی که مانع ازدواج شده اند نظر دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
من خودم موافق ازدواج تو سن کم و فرزند آوری هستم
ولی نه تو کشوری مثل ایران که دقیقا یادمه بابام با 1.5 میلیون پراید خرید الان من ضبط و باند خریدم 6 میلیون خخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
مهريه نفقه زنان عاهن پرست و پول پرست
آناهیتا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
بله زن آهن پرسته مرد هم تنوع طلب باید زن اهن پرست یه اهرم فشار داشته باشه که مرد تنوع طلب خوشی نزنه زیر دلش!!!
عسل
Germany
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
و مردان تنبل
naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
امثال من احمق دیگه پیدانمیشه بدون خونه وماشین وشغل درست حسابی ازدواج کنه والبته بهترین کاررومیکنن جوانهاچون حتماپشیمون میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
نویسنده این مقاله چرا ادرس غلط میده علت کاهش ازدواج ادامه تحصیل و اشتغال به کار زنان نیست این قوانین یک طرفه و مردسالارانه هست که سبب کاهش تمایل به ازدواجه در حالی که تحصیل و کار منجر میشه به افزایش آگاهی و استقلال زنان نسبت به حق و حقوقشون و اگه قوانین و عرف ازدواج برابر و دو طرفه بود و اقتصاد درست اون وقت مشکل کاهش ازدواج هم حل میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
نویسنده مقاله فکر می کنه الان اصلا امکان ادامه زندگی برای مردم عادی با یک حقوق وجود داره !! اگه زن همپای مرد کار نکنه اصلا خرج زندگی در نمیاد . تازه اینطوری هم همش باید از همه چی زد .
زنها بشینن توی خونه و فقط دستشون رو دراز کنن جلوی مردی که خودش داره زیر بار اقتصاد هر روز له تر میشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
سن ازدواج ۱۷ یا ۱۸ سالگی ؟!
تا اونجایی که یادمه برای ازدواج مهم بلوغ فکری دو طرف و فراهم بودن شرایط ازدواج بوده و هست نه سن خاص تعیین کردن
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
وقتي پول نباشه بلوغ فكري هم نيست - وقتي براي همسرت مواد شام تهيه نكني قراره تفاهم و بلوغ فكري را بخوري
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
من 33 سالمه و مجردم.
عمرم تلف شده و برنمیگرده.
دیگه اون جذابیت 20 سالگی رو برای جنس مخالف ندارم.
عمر آدما قابل برگشت نیست
همه چی رو نباید تجربه کرد
پند بگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
اونم برای نسل جدید که تا پایان لیسانس دختر و پسرش مثل بچه های دوران راهنمایی قبل هستن . حتی نمی تونن تنهایی مسافرت برن یا خرید کنن
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
من سال 95 بعد از اینکه اوضاع تورم بهتر شد و امیدوار شدم به بهبود اوضاع ازدواج کردم و چون نمیتونم خواسته های شاید معقول همسرن را فراهم کنم قهر کرده و رفته خونه خودشون و تهدید به اجرای مهریه کرده واقعا توی این یک ماهه از ترس زندان و بازداشت و... و توقیف ماشینم که عصرها با اون کار میکنم 10 کیلو وزن کم کرده ام و موهای شقیقه ام سفید شده این یک واقعیتی است که ازدواج در ایران دارد جوانهایی که قادر به پرداخت مهریه نیستن واقعا یا مهریه را قبول نکنن یا ازدواج نکنن بیجاره تون میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
برای چی مهریه ای که نمیتونستی پرداخت کنی رو قبول کردی!
این سوالم از همه ی آقایونی هست که با خیال راحت مهریه را برعهده می گیرند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
ناشناس 14.15
واقعا این سوال منم هست . کلا امضا برگه عقد مثل امضا برگه قرارداده که همه مفادش مهم هستن .
نمی دونم چرا مردها فکر می کنن مفاد عقد فقط برای خانمها مهمه و خودشون می تونن چشاشون رو ببندن و امضا کنن .
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
ویراستار نازنین کامنتا ! سلام . به خدا غلط کردم عاشقانه نوشتم . همه حرفامم پس میگیرم . اصلن بیجا کردم عاشقِ زنِ یکی دیگه شدم !!!!! ولی به حضرت آدمم بگین لیلیت چه بدی داشت طلاقش دادی رفتی شدی شوهر حوا !؟ آخه یه کم مروت داشته باش . حوا سیب خورد آدم از بهشت افتاد بیرون . بعد هی بگین برو زن بگیر . برم زن بگیرم با لگد بزنن از بهشت بیرونم كنن !!؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
توجه کنید که مشکلات اقتصادی با توجه به دعوای آنها با دنیا تا ابد ادامه دارد پس امیدی به رفع مشکلات ازدواج نداشته باشید . خود را با این شرایط وفق دهید و مدام مقاله صادر نکنید .
دماوند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
نظر ها رو مطالعه میکردم. متاسفانه همه گفتن پول مشکل هست و اصلا قضیه فرهنگی مطرح نیست. ولی من معتقدم که هر جفتش مطرح هست. بعد اقتصادی فعلا پرنگ تره. فرهنگ فمینیستی و لاکچری دختر های شهری رو گرفته. من خودم مجردم.ولیکن طرف وقتی فکر میکنه که من بخام ازدواج کنم باید قرار داد ترکمنچای ببندم. خانوم میاد میگه طلا فلان قدر. خونه فلان شکل.جهیزیه هم نصفش بیشترش پای داماد. از طرف دیگه این همه خرج میکنی بعد میان میگن 200 سکه مهریه. نه اصلا فرض کن 100 سکه مهریه باشه. مگر صد سکه کمه؟ فرهنگ زندگی لاکچری و مهریه بالا در بین دختر ها باعث شده که اولین نفر خودشون ضربه بخورند. طرف میبینه ازدواج کنه این همه خرج و هزینه روی دستش می مونه. آخر سر هم دختره دو سال بعد میگه چون تو نگذاشتی من با فلان دوستام مجردی بریم سفر شمال یا اینکه تو داری مانع کار کردن من در فلان شرکت میشی... پس تو محدودم میکنی و طلاق میخام !!! آخرش هم طرف باید تا آخر عمر قسط مهریه هم بده. با این شرایط شما چی فکر میکنی ؟
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
جناب دماوند احسنت
ناشناس
Austria
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
هیچ ربطی به فمینیسم نداره. لطفا چرت و پرت نباف. برای خواهر و دختر خودت هم باشه اینطوری نظر میدی ؟ مهریه و جهیزیه و تشریفات ازدواج رو بردارین و حقوق زن و مرد در ازدواج رو برابر کنین. نمیشه هم خر رو بخواین هم خرما رو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
والله ما هرچی دور و اطرافمون رو نگاه می کنیم،آقایون هستند که دنبال پدرزن پولدار و با نفوذ و دختر یکی یک دونه می گردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
وقتی که میری سراغ دخترای لاچکری با همین چیزها هم مواجه میشی خوب برو سراغ یکی در سطح خودت.
موضوع اینکه بعضی از مردها هم زن لاکچری میخواهن هم جهیزیه فول اپشن و برند هم اینکه خانم به هر سازشون و باید و نباید برقصه و هیچ انتظاری هم نداشته باشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
خخخح شما با این تفکراتت همه هم‌نیستی چ برسه قله دماوند
عسل
Germany
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
احسنت ناشناس شونزده و چهل و نه:) یه فمینیسم یاد گرفتند هی ... میکنند
مهنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
مهریه من ۱۰۰۰تاست که رو کاغده
هرگز زندگیمو به خاطر مال دنیا خراب نمیکنم....اگه مرد خوب باشه مگه زن دیوونس خودش رو رسوای عالم کنه با طلاق
شما خودت مشکل داری دماوند
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
کار ازین حرفا و تحلیل ها گذشته و حاضرم بهتون قول بدم با این قیمت دلار و ماشین و خانه هیچوقت این موضوع حل نخواهد شد. من به عنوان یک جوان 32 ساله قید ازدواج زدم و فقط به مهاجرت فکر میکنم
شیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
تا تو فکر کنی ماها زودتر مهاجرت کردیم
دماوند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
دختره در فضای مجازی نظر داده بود به این شکل =یعنی دیگه ایندفعه کسی بیاد بمن بگه من عاشقتم و دوستت دارم با پشت دست میزنم توی دهنش !! همین دختر که دلش پیش یکی دیگه گیر کرده و عقده از حرفاش جاری هست. فردا روز به اجبار خانواده و نزدیکانش ازدواج میکنه و 200 تا سکه هم مهریه میبنده.فردا روز هم طلاق میگیره و ... توصیه اکید من به جوان ها اگر بالای 14 سکه مهریه ببندید دیگه فردا روز از کسی جز خودتون گلایه نکنید. دختر های روستایی رو دریابید. دختری که منم منم میکنه و همش ادعای استقلال خواهی داره.همش تز روشن فکری و ... داره.این موارد رو احتیاط کنید. به دخترا هم توصیه دارم که تا چشم هاشون به کاکل و تیپ و آرایش بعضی پسرا افتاد عقل و هوش از سرتون نره.
مهنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
آره
همینه
پس فردا همون دختر دهاتی تا حرف زد بهش میگی دهاتی 14 تا سکه تو بگیر هرررررررررررررری
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
من یک پیشنهاد بدم جوانان عزیز اگر قصد ازدواج دارید در سن پنجاه سالگی با دختری همسن خود یا بزرگتر خودتان ازدواج کنید چون دیگر مجبور به پرداخت مهریه نیستید چون آن موقع دختر ها دیگه نمی توانند سرتان را کلاه بزارند
دماوند
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
چرا همسن ؟ در سن 50 سالگی اگر پول خوب داشته باشی و مثلا معتاد نباشی میتونی با یک دختر سی ساله مهریه پایین خوب ازدواج کنی ! چون دخترا وقتی به سن 30 سالگی به بالا میرسند دیگه اون غرور قبل رو ندارند و حاضر به امتیاز دادن در مذاکرات خواستگاری میشوند خخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
دماوند: با وجود بیشعورهایی مثل شما ما دخترا حق داریم فقط به پول مردها دل ببندیم. چون مردانگی دیگه تو وجود شماها نیست و به شدت بی شخصیت و عقده ای هستید.
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
وقتی دخترا فکر میکنند ملکه و پرنسس هستند وقتی فمنیست همجا هست وقتی همه مردان هالو هستند وقتی گرونی هست وقتی اینهمه خیانت می‌بینی مگر مغز الاغ خوردم که زن بگیرم من تازه هنوز کار ندارم خونه ندارم احتمالا کشور ندارم تا به زن پر فیس افاده ام بدم من مرد سنتی هستم با اینکه بیست چهار سالم هست دوستان یا خودتان را اخته کنید یا اصلأ فکر زن نکنید یا زنی از افغانستان یا تاجیکستان پاکستان بگیرید من که از فمنیست متنفرم مرگ بر فمنیست فرارو لطفاً چاپ کن
دماوند
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
دختران روستایی. دختران سمت یزد و خراسان بزرگ و همدان رو دریابید. اینها واقعا قانع هستند. مهریه بالا هم غالبا نمی خواهند. جوینده یابنده هست. به 10 جا . 20 جا سر بزنید بالاخره کسی که فمینیست نباشه و مهریه بالا نخاد پیدا میشه ان شاالله. سبزوار یادتون نره خخخ
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
داداچ ! صبح اول وقت تو رختخواب موقع مناسبی برای مقاله نوشتن نیست. اول پاشو برو توالت یه آبی به سر و صورتت بزن، بعد یه لقمه صبحونه میل کن که اون مغز ت بکار بیفته اینطور ننویسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
بنده کار ثابت و خونه هم دارم. ولی چرا باید اول زندگی زیر بار چند میلیارد بابت مهریه برم!؟ حاضرم به همسرم حقوق برابر مثل حق طلاق رو بدم ولی خبری از مهریه و البته جهیزیه هم نباشه و خودمون تهیه کنیم و ایشون هم همونطور که حق برابر میگیرن پا به پای من کار کنن. ولی متاسفانه توقعات بسیار بالاتر از این حرفهاست.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
امیدی به آینده کشور هست؟؟؟
داوود
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
با توجه به کدام آینده و افق روشنی یک جوون باید ازدواج کنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
ببینید اگر واقع بین باشیم با نبود ازدواج هم دچار رشد منفی جمعیت میشیم و هم نبود رابطه جنسی سالم در روح و روان آدم ها تاثیر میزاره
چون رابطه جنسی و عاطفی جز نیازهای ابتدایی انسان هستش و با سرکوب شدنش هزار مرض گریبان گیر افراد میشه
اروپا هم نیست که طرف اول بچه دار میشه بعد سر پیری ازدواج می کنه! باید برای یک رابطه عاطفی چند صد میلیونی خطر کنی تا وارد رابطه بشی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
جوانان و ملت از مملکت فراری داده میشن تو الان مشکلت اینه چرا از ازدواج فراری اند؟! علتش رو نمی دونی؟! هر روز بدتر از دیروز- گسترش فقر و فلاکت و بیکاری- آینده نا معلوم و تیره و تار و.... نبود امید به آینده!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
حواصا جمع گول نخورید جهندم در نزدیکی شماست یه ادم سن بالا و با تجربه داره میگه
سید علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
از خودم برات بگم که بچه خوزستانم
از 18 سالگی تا 20 خدمت مقدس سربازی که فقط دستشویی تمیز می کردیم نه آموزشی نه فنون جنگی نه کوفت و زهرماری جز فحش دادن ناموسی ارشد به سربازها.
از 20 سالگی تا 24 سالگی کارشناسی ادبیات گرفتم از دانشگاه قم
رفتم استخدام دیدم حقوق معلمی پایینه
لذا از 24 سالگی تا 26 سالگی رفتم ارشد تهران ادامه دادم
اومدم استخدامی با ماهی سه میلیون و دویست هزار تومان
پول اجاره زیر دو میلیون تومان الان نداریم توی شهرمون
تو خودت برام حساب کن چقدر کار کنم تا پول یه خرابه و یه گاری رو فراهم کنم تا برم خودم رو بدبخت تر از اینی که هستم بکنم
تازه بذار اینو بگم چون گریه ام گرفت دختری که میخواستم رو توی دوران کارشناسیم از دست دادم چون کار نداشتم رفت ازدواج کرد با مرد چهل ساله پولدار
این همون انقلابی بود که برامون درست کردین
به رئیسی بگین خرمشهر نیاد
مهنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
اشتباه کردی الان حقوق معلمها 5 به بالاست
تازه سربازی هم نداشتی
48 هم بازنشسته بودی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
جوانان ارفقروبيكاري سراغ ازدواج نميرن،آخه اينم مملكته،درست كرديد،تورم،تحريم،فقر،بيكاري،اختلاس و....!؟؟؟؟
سید علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
یه چی میگم تا آخرش رو بخون.
اگه الان یک میلیارد تومان بی ارزش رو نقدااااااااااا بصورت هدیه و رایگان و بدون ضامن به جوان ها بدهید که ازدواج کنن ،، یقین بدون این اتفاق شوم نخواهد افتاد میدونی چرا ؟؟؟
اگه میدونی چرا سوال رو طرح کردی پس؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
بهترین دلیل برای عدم ازدواج
نبودن امید به آینده
« هر روز بدتر از دیروز »
ملکه چئورین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
بدون شرح از همسر بیست پنجمین پادشاه چوسان و مادر خوانده بیست ششمین پادشاه چوسان من که بچه واقعی ندارم مجبور بودم با کلی هوو زندگی کنم تازه شوهرم شاه بود جوانان ایران لطفاً ازدواج نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
باید کارنامه این 43 ساله به ریز تفصیلی بررسی بشه تو تمام زمینه ها از چمله تولید ناخالص ملی GDP و متغیرهای کلان اقتصادی مثل تورم بیکاری و اشتغال و سرمایه گذاری و ... و.... تا برسیم به درآمد سرانه و شاخصهای رفاه و امنیت شغلی یک جامعه بعدش همه چی میزنه بیرون و می بینیم که عملا هیچ کاری انجام نشده جز شعار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
فقط و فقط امیدوارم که این ادمای تندرو بی مغز خشک هم جز این دسته باشند تا دیگه نسلشون ادامه پیدا نکنه و اوضاع برای ایندگان اینجوری پیش نره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
من بعنوان يك جوان ايرانى چون در رفاه مطلق هستم، بنز زير پامه، ويلا دارم، هر روز پارتى و جشن، ميوه و گوشت مى خورم و درآمد ميلياردى دارم خوشى زده زير دلم و تمايل ازدواج ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
شما احتمالا یک آقازاده یا یک فرد رانت خور هستی که با رانت و پارتی به پول و ثروت رسیده ای ... اتفاقا ما جوانان عادی از صبح تا شب با مدرک تحصیلی فوق لیسانس تو اسنپ و تپسی کار میکنیم و از خرج خودمون که یک نفر هستیم عاجزیم حالا چه برسیه که دختر مردم رو با فقر بدبخت کنیم و یک بچه هم بیاریم و اونهم بعد از 20 25 سال با نکبت فقر و بدبختی روبرو بشه و فقط به ما فحش بده ... اتفاقا 95 درصد جوانان این کشور مانند شما نیستند ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
اگر خودت میرفتی کار میکردی حاضرم شرط مرگ زندگی ببندم انقد راحت نمیگفتی معلومه هیچ تلاشی نکردی
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
@ ناشناس 18:22
مثل اینکه خیلی زندگی سخت شده
مرد حسابی این داره طعنه میزنه که تو نگرفتی!
رضا
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
چونکه ما ازدواج را فقط به ماتحت شکم خلاصه کردیم و جوانان غیور این نیاز را در بازار آزاد به صورت ارزان تری رفع می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
آورین بچه های خوب ازدواج کنید و کاری به سیاست نداشته باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
ازدواج پیش کش ببینید چکار کردید که جوانان از دست شما دارند فرار می کنند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv