bato-adv
کد خبر: ۴۲۰۰۶۴
فعالان سیاسی اصول گرا در گفتگو با فرارو

آیا تندروترین مجلس بعد از انقلاب تشکیل می‌شود؟

علی دورانی فعال سیاسی اصول‌گرا با اشاره به اینکه خطر تشکیل تندروترین مجلس تاریخ بعد از انقلاب وجود دارد، گفت: این نگرانی وجود داردنیرو‌هایی وارد مجلس یازدهم شوند که تندرو باشند و از عقلانیت کافی برای اتخاذ تصمیمات مهم برخوردار نباشند و از این طریق کشور را دچار مشکل کنند.

تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸
فرارو- با کناره گیری علی لاریجانی از انتخابات مجلس آینده، برخی‌ها معتقدند طیف تندرو در جناح اصول‌گرا تقویت خواهند شد و این امر در نهایت موجب می‌شود، شاید تندروترین مجلس بعد از انقلاب تشکیل شود، امری که می‌تواند تبعات زیادی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش فرارو، عملکرد دولت اعتدالگرای حسن روحانی که با حمایت اصلاح طلبان روی کار آمد، اصولگرایان را در موقعیتی طلایی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داده است. ریزش بی سابقه هواداران اصلاح طلبان و میانه رو‌ها باعث شده که گروه‌های اصولگرا خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده کنند. شاید اگر قیمت بنزین گران نمی‌شد، کور سوی امیدی برای اصلاح طلبان وجود داشت، اما حالا هیچ امید در اردوگاه این گروه سیاسی نسبت به موفقیت در انتخابات مجلس شورای اسلامی دیده نمی‌شود. حتی تحرکات انتخاباتی در میان گروه‌های اصلاح طلب به شکل محسوسی کاهش یافته است.

در نقطه مقابل در اردوگاه اصولگرایان تحرکات افزایش یافته است، از یکسو رسانه‌های این جریان از فرصت استفاده کرده و اصلاح طلبان و میانه رو‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند و از سوی دیگر چهره‌ها و گروه‌های سیاسی اصولگرا فضا را برای ورود به عرصه انتخابات مناسب می‌بینند.
 
آیا تندروترین مجلس بعد از انقلاب تشکل می‌شود؟
علی دورانی معتقد است احتمال تشکیل یک مجلس تندرو در اسفندماه وجود دارد

اگر اصول‌گرایان دوباره سهم‌خواهی کنند، مجلس تندرویی تشکیل می‌شود
علی دورانی فعال سیاسی اصول‌گرا  در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه خطر تشکیل تندروترین مجلس تاریخ بعد از انقلاب وجود دارد، گفت: این نگرانی وجود دارد نیرو‌هایی وارد مجلس یازدهم شوند که تندرو باشند و از عقلانیت کافی برای اتخاذ تصمیمات مهم برخوردار نباشند و از این طریق کشور را دچار مشکل کنند.

وی افزود: دغدغه جدی این است که مجلس آینده باید بر اساس کارآمدی تشکیل شود نه اینکه با تکرار سهم‌خواهی‌های گذشته، اتفاقاتی روی بدهد که نتیجه‌ای جزء ضرر برای اصول‌گرایان به همراه نداشته باشد، بر این اساس باید با توجه به توانایی‌ها و مقبولیت افراد، آن‌ها در لیست شورای ائتلاف قرار بگیرند و خود را در برابر رای مردم قرار دهند.

دبیرکل حزب سفیران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید مقدمه تشکیل یک دولت کارآمد در سال ۱۴۰۰ باشد، اظهار داشت: لازمه کار این است که توان تندروی مجلس یازدهم گرفته شود و بر اساس عقلانیت در این دوره تصمیمات گرفته شود، چرا که ما همیشه از تندروی در عرصه‌های گوناگون از جمله سیاست‌ورزی ضرر کرده‌ایم، بنابراین در این دوره لیست اصول‌گرایان باید متفاوت از دور‌های گذشته مجلس بسته شود و افراد کارآمد وارد مجلس یازدهم شوند.

دورانی با اشاره به اینکه دور آینده انتخابات مجلس و ریاست جمهوری از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: با توجه به وضعیتی که در کشور حاکم است، سرنوشت این دو انتخابات برای سرنوشت کشور و انقلاب اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابراین این دو رخداد از اهمیت راهبردی بسیار زیادی برخوردار هستند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با اشاره به اینکه در اسفندماه باید مجلسی در تراز انقلاب اسلامی شکل بگیرد، بیان داشت: با توجه به این موضوع باید روح جوانی در پارلمان دمیده شود و آن‌ها با شور و انگیزه‌ای که برای حضور در صحنه دارند، مجلس را از رخوت کنونی خارج کرده و پارلمان را به جایگاه اصلی و واقعی خود برگردانند.
 

بیشتر بخوانید:


وی در ادامه با اشاره به اینکه شهردار اسبق تهران برای ورود به انتخابات مجلس باید این دو شرط را بگذارد، گفت: شرط اول این است که حضور آقای قالیباف در انتخابات مجلس موقتی است و برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، وی نامزد شود و اصول‌گرایان از وی نیز حمایت کنند.

وی افزود: شرط دوم نیز این است که حضور آقای قالیباف به عنوان سرلیست شهر تهران، باید در بدنه لیست لحاظ شود و این نباشد که سهم‌خواهی‌های دوره گذشته باز هم تکرار شود، بلکه باید متناسب با حضور شهردار اسبق تهران، لیست بر اساس کارآمدی و توانایی بسته شود.

دبیرکل حزب سفیران انقلاب اسلامی افزود: نباید کسانیکه در گذشته امتحان خود را پس داده‌اند و مورد استقبال مردم قرار نگرفته‌اند، این باز نیز در لیست‌ها قرار بگیرند، بلکه باید جوانان انقلابی که با انگیزه هستند و برنامه‌های زیادی برای بهبود وضعیت مردم و کشور دارند، در صحنه حضور پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا ادامه داد: به نظر بنده اگر اصول‌گرایان این دو شرط آقای قالیباف را قبول نکردند، وی نیز نباید در صحنه حضور پیدا کند، چرا که در این صورت شرایط برای حضور در پارلمان و تشکیل یک مجلس کارآمد محیا نخواهد بود.
 
آیا تندروترین مجلس بعد از انقلاب تشکل می‌شود؟
ناصر ایمانی می گوید در صورت مشارکت پایین، تشکیل مجلس تندرو محتمل خواهد بود

در صورت مشارکت پایین، تشکیل مجلس تندرو محتمل خواهد بود
ناصر ایمانی فعال سیاسی اصول‌گرا در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه اگر مشارکت سیاسی مردم در انتخابات اسفندماه پایین باشد، احتمال تشکیل یک مجلس تندرو بسیار بالا است، اظهارداشت: از الان نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد که میزات مشارکت چه مقدار است، اما بنده این تحلیل راکه برخی‌ها می‌گویند به دلیل وضعیت موجود و عملکرد دولت و مجلس فعلی، مشارکت پایین است را قبول ندارم.

وی افزود: به صورت طبیعی مشارکت در شهرستان‌ها و شهر‌های کوچک بیشتر از کلان‌شهر‌ها و تهران خواهد بود، اشتباهی که صورت می‌گیرد این است که بسیاری عدم مشارکت جدی در تهران را به معنای حضور کم مردم در انتخابات می‌دانند، در حالیکه این تحلیل از جامعیت لازم برخوردار نیست و باید مشارکت را در کل کشور محاسبه کرد، در این رابطه پیش‌بینی بنده این است که با اختلاف ۲، ۳ درصد مشارکت به مانند مجلس دهم خواهد بود، با این توضیح که در تهران مشارکت نسبت به سایر شهر‌ها کمتر خواهد بود.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با اشاره به اینکه مشارکت پایین مردم موجب می‌شود، افراد ضعیف وارد مجلس شوند، گفت: این کار باعث می‌شود که تندروی در مجلس تقویت شود و جای عقلانیت را بگیرد که این موضوع به شدت جای نگرانی دارد، این در حالیست که باید تا زمان تائید صلاحیت‌ها و بسته شدن لیست‌ها صبر کرد و دید فضا به کدام طرف خواهد رفت.

ایمانی با تاکید بر اینکه هر دوجناح اصلی کشور بر این نکته اتفاق نظر دارند که مجلس فعلی قوی نبوده و از آثرگذاری لازم برخوردار نیست، بیان داشت: به طور کلی هر چه از عمر مجلس می‌گذرد، مجالس ضعیف‌تر می‌شوند که این امر بسیار خطرناک است و عقلای قوم باید در این رابطه یک چاره‌اندیشی اساسی کنند.

وی‌ تصریح‌ کرد: برای بازگرداندن اثرگذاری مفید مجلس باید اقداماتی نظیر اصلاح قانون انتخابات از نظر محتوایی نه ظاهری و شکلی و شکل‌گیری احزاب قدرتمند اجرایی شود، در غیر این صورت باز هم مجالسی تشکیل خواهند شد که از خود عملکردی ضعیفی را نشان خواهند داد.
bato-adv
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
بزار تندروها بیایند،بزار کندروها بیایند.
چه فرقی میکنه؟؟؟؟
من که تاحالا به هرکی رای دادم آخرش پشیمون شدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
رأی بی رأی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
مجلس ایران هیچ کاری برای مردم نمیکنه دیگه مهم نیست چه کسانی نماینده بشن
ناشناس
Finland
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
بود ن یا نبودن مساله این است. اصلامجلس نقشی در کشور داره
هرچند همون مقش کمرمنگ از مجلس بی بخار این دوره بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
آخ جون
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۹
sanaz
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
با این اتفاقات که در این دو سال در عرصه اقتصادی روی داده مطمئنا مشارکت پایین خواهد بود و جناح تند رو بوسیله افرادی که همیشه در انتخابات حضور دارند وارد مجلس خواهند شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
خب بهتر.. مگه فرقی میکنه مجلس تندرو باشه یا کندرو ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
۱۲:۳۲ این بندگان‌خدا هنوز سیاست چماق و هویج و استفاده میکنند. نمیدونم مردم خیلی وقته عبور کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مجلس سیزدهم تندرو و رئیس جمهور بعدی هم جلیلی و رئیسی هم قضاییه اون طرف هم ترامپ عجب چیزی بشود. ولی خوبه دیگه سوپاپ اطمینان وجود نداره میترکه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
ظاهرا خود اصول گراها هم ترسیدن بدون سوپاپ اصلاح طلبان چطور 2دوزه بازی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
چپ و راست فقط يك بازيه اگه نه همه باهمن
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
کلا هر وقت مخالف اصلاح طلبان قراره بیاد روی کار، قراره تندروها بیان روی کار
وگرنه 6 سال گرفتاری مردم هیچ دلیلی بر روی گردانی مردم نیست قطعا
بختگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مگه مجلس استقلال عمل داره که تصمیماش تندروانه و یا کند روانه باشه؟؟؟؟!!! اینم از اون حرفای تنور گرم کنه ها!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
هنوز خیلیا با این‌حرفا هیجان زده میشن . الکی‌نیست جزو پایین ترین ایی‌‌ کیو دنیا هستیم.
اگه راست میگی سانسورنکن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
خب مگه همین مجلس ذلیل و ضعیف فعلی که برحسب اتفاق کندرو کندرو هست و البته مدعی اصلاح طلبی؟ چه گلی به سرمان زد ؛ جز تحقیر بیشتر , جز تحریم بیشتر , جز فساد بیشتر , جز مشکلات اقتصادی بیشتر , جز بیکاری بیشتر , جز گستاختر شدن دشمن , و و و .... واقعأ که خیلی پررو و وقیح هستید شما مدعیان اصلاحات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مجلس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
آره درسته اصلاح طلبها بدند اما تندروهای افراطی وقتی بودند اوضاع کشور توپ بود؟؟؟؟!!!!! یکی از یکی بدترند و بی سوادتر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مگر تا بحال در مجلس عقلانیت حاکم بوده که بعد از این شاهد عقلانیت نباشیم ؟؟؟!!! امثال حمید رسایی ها و روح الله حسنیان ها و کواکبیان ها در مجلس چه گلی بر سر ملت زدند که توقع داشته باشیم مجلس سیزدهم بزند ؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
میخواهند مجلس سیزدهم یکدست و کاملاً بی سواد و تندرو و افراطی باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
با این حرفها نمیتونید ما رو بترسونید و مجاب به شرکت در انتخابات کنید. تحریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
بهترین پیام , عالی گفتی هموطن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
با این افتضاحی که در شهرهای کوچک و شهرهای پیرامون کلان شهرها و همین طور پنج شهر بزرگ کشور در آبان ماه به بار آورده اید، دلتان را به شهرهای کوچک و حاشیه ای هم خوش نکنید، مشارکتشان از تهران هم کمتر خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
خیلی بلاهت می خواد‌کسی از اطراف تهران بره رای بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
تندروترین در دفع فساد و قطع دست دزدان و رسوا کردن خائنین, ان شا الله.
ناشناس
Germany
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
کاش این طور بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
طرف حاضر نشده توی صف واسته... یه چیز خیلی ابتدای و بدوی، جایی که صف هست باید بری ته صف، بعد میخوای دست دزدا رو قطع کنه؟ توهم زدی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
یاره تو در ایران زندگی میکنی، احتمالا تب نداری؟ من نگرانم برات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
۴۰ ساله با همین شرو ورا داره سر میشه ما هول میدیم شمارو همه چیز دستتون بیوفته تا چرخ گردون درس بده مردم تاریخ و دنیارو و شمارو البته کسی که پس از ۴۰ سال اینو نفهمیده هیچ هنگامی قرار نیست بفهمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
خخخ مثل بابک زنجانی و خاوری .
یاران غار رییس جمهور محبوبتون بخاطر پاکدستی در زندان هستند !!!!
کیشو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مردمو این همه سال مجبور به شرکت دربازی بد وبدترتون کردین . ولی بالای سیاهی رنگی نیست. بذار رسایی و حسینیان وهادی غفاری و قاضی پور و امثالهم همه جا رو غرق کنن. وقتی سرجمع با دولتش عددی نیستن بود ونبودشون خداییش، چه فرقی می کنه؟!
ناشناس
Germany
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
غرق که شدیم دیگه امکان اصلاح نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
هادی غفا ی اصلاح طلب است.
و بعد اینکه فرارو کارشناسان اصلاح طلب را بجای اصول گرای میانه رو معرفی می‌کند که این هم از شگردهای رسانه ای است.!!
اصلاح طلب هیچ منفعتی برای مملکت تابحال نداشت پس فرارو رو به جلو نکنید و بدانید قافیه را باختید.
میدانم فرارو این کامنت را منتشر نمی کند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
بزار راهبيفتن فله اي برن مجلس اول آخرش بازيه جمع صفره كه نتيجش ميشه صفر ما جوابمون رو تو آبان گرفتيم اميدي به خيرتون نيست شر نرسونيد
داک
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
به نظر شما مجلس الان از عقلانیت برخوردار است ؟
ناشناس
Germany
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
هیچوقت نبوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
حناي ترساندن مردم كه اگر شركت نكنيد تندورها راي مياورند ديگر براي مردم رنگي ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
یارانه و بسته حمایتی هنوز جواب میده داداش !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
در ادوار گذشته اصلاح طلبان با اين حربه ترساندن از تندروها راي مي گرفتند حالا كار به جايي رسيده كه اصولگراها از اين حربه استفاده مي كنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
آيا در دوره اي گذشته كه مشاركت بالا بود مجلس قوي تشكيل شد؟!! خانه از پاي بست ويران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
آخ اخ ترسیدیم حتما به اصلاح طلب ها رای میدیم
بچه گول میزنی
فکر میکنی مردم دیگه واسشون مهم جمع کنید عوام فریبی رو ما آب از سرمون گذشته همتون یکی هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
امیدوارم بزرگ شده باشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
ما‌که‌سی ساله رای‌ندادیم ولی برا‌امثال شماها امیدوارم فهمیده باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مجلس آینده مجلس دهه شصتیها به امید خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
دهه شصت ی ها همون شستی ها هستن!!
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
تندرو ترین مجلس و بعد از ان تندرو ترین دولت را به همراه بقیه تندروهای همیشگی و ثابت نظام خواهیم داشت
ناشناس
Germany
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
همش شده آزمون و خطا ، مسیول فرصتهای از دست رفته این جوونا کیه ؟ الان که اعتدال سر کاره به بن بست رسیدیم، خدا از تند روها بخیر کنه. اینا تا ملت را به خاک سیاه ننشونن ول کن نیستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
آیا مجلس برای مردم مهم است؟
آیا مردم برای مجلس مهم هستند؟
آیا تندروترین با کندروترین مجلس بعد انقلاب فرقی دارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
نه والله
ناشناس
Germany
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مجلسو جمع کنن ، حیف اینهمه هزینه برای هیچ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
احسنت شرکت نمی کنیم
ناشناس
Slovenia
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
و هم چنین شوراهای شهر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
در صورت مشارکت پایین، تشکیل مجلس تندرو محتمل خواهد بود

الکی ما رو نرسونید! شرکت نمی کنیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
الان یعنی خیلی در مجلس عقلانیت هست؟ ضعف همینه که یک عده کشور رو نابود کردند و هنوز خود را عقل کل و روشنفکر میدانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
با این حرفها و مقاله ها نمی تونین مارو وادار به شرکت درانتخابات کنین

دیگه هیچ فرقی نمی کنه چه کسی تو مجلس باشه. بیخودی گروه بندی و جناح بندی می کنن. همشون در حقیقت یکسو و یکی هستن. فقط با چهره های متفاوت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
تند رو کراواتی
تدرو یقه ولایتی
در دو سطر تفاوت رو توضیح دهید؟
هییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییچ تفاوتی ندارند.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
اخوی ما کنون رفتیم و سپر انداختیم
ناشناس
Italy
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
تعطیلی مجلس به نفع مردم است زیرا در این مدت مجلسیان نه تنها کار مثبتی انجام ندادند بلکه خود و اطرافیان را از پول مردم به نان و نوا رساندند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
اشتباه مثبت دادم، نباید با عینک سیاه همه چیز را دید، هنوز نماینده خوب پیدا میشه!
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مجلسو خراب کنید جاش فضای سبز بزنید بخدا هم هوای تهران تصویه میشه هم چند تا ادم میان ورزش میکنن
این مجلس که به هیچ دردی نخورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مامردم بچه ی مهدکودکی نیستیم،شماتندرووکندروندارید،همه باهم هستید،فقط باسلیقه های مردم رنگ عوض میکنید.!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
اینها تندرو و تندروتر دارن نه چیز دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مجلس در راس امور که هیچ نیست در ته امور هم نیست. نمایندگان فقط فکر زد و بند برای خود و اقوام و آشنایان خود هستند. ما از اینها خسته شدیم. اینها رو نمی خواهیم هر دو گروه که 40 ساله وضعیت کنونی را رقم زده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
درهر صورت وقایع اخیر نشان داد مجلس هیچ کاره است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مگر برای مردم تاثیری داره تندرو وکند رو حناتون رنگی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
خخخخخ حالا مجلس این وسط چکاره بید؟
وقتی از مهمترین تصمیم گیری مملکت در مورد افرایش نرخ سوخت هیچ حسابش می کنن دقیقا چه جایگاهی داره؟
saeed
Germany
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
حالا این مجلس معتدل و غیرتندرو چه گلی به سر مردم زد؟؟
این تیتر ها و این صحبت دیگه خیلی جواب نمیده کسی هم تحریک نمیشه و نمی ترسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
بگذار تند رو شود!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
یاد سال ۹۲ و ۹۶ افتادم که عوام رو از دیوارکشی پیاده رو ترسوندن !!
دوقطبی سازی کاذب مثل خاله زنک بازی مردود و مطروده
پاشا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مجلس در قضیه گرانی بنزین جایگاه واقعی خودشو نشون داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
بهتر که تندرو شود. در این شرایط بحرانی، مرگ یک بار شیون هم یک بار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
بهتر از این نمی شود که همه آن ها در یک جا جمع بشوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مگه بود و نبودشون فرقی داره حداقل یکی از راههای کاهش هزینه های حاکمیت شکل می گیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
من اصلا نگران نیستم چون در طی 40 سال گذشته فهمیدم مجلس هیچکاره است و فقط به به و چه چه راه می اندازه و اگه از بالا کسی یا کشوری رو مورد مواخذه قرار بدن مجلس هم فحش های تند تری به طرف خواهد داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
با سلام
تند رو یا کندرو فرقی ندارد
بایستی قانونی وضع گردد که آحاد ملت در سایه آن قانون عزت وشرف داشته باشد
قانونی تدوین شود ملت دغدغه معیشت نداشته باشد
قانونی وضع گردد همه در مقابل آن یکسان باشند
کرامت انسان حفظ گردد و الی آخر
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
قانون چی کشک چی ؟ مجلس اجازه تعیین قیمت پیازم نداره . یک مشت عوام بله قربان گوی حریص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
چه کسی این چیزها رو میخواد انجام بده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مجلس تو این مملکت هچ کاره و ... است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
آره ولی باید از فلفل تند هندی استفاده کرد!
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
اری عزیزان اگر به تاریخچه مجلس بنگریم حالا دیگر نوبت مجلس و دولت تندرو است و عزیزان اصلاح طلب هشت سالی به استراحت بپردازند
اسیا به نوبت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
اسیا؟؟؟؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
منظور آسیابه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
متاسفانه سياست هويچ و چماق دولت حاضر با مردم چنين نتيجه اي رو در پي داشته است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
اگر قرار است 270 نماینده مجلس با مجموعا یک میلیون رأی به مجلس بروند؛ بگذار حامی هر جناحی که می خواهند باشند...
ناشناس
Hong Kong
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
کوچکترین اهمیتی نداره کی بره مجلس یا ریاست جمهوری!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
بهتر بذار همين تندروها دماغ اين اصلاح طلباي دروغ گو و دزد رو به خاك سياه بمالند
مرگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
تو اين 40 سال نشون داده كه اين اصلاح طلبا و چپگراها جز دروغ و دزدي چيز ديگه اي بلد نيستن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
ولی اصولگراها امامزاده هستند و فقط به فکر خدمت هستند مثل رییس جمهور دلها و آقا مشایی و سایر دوستان اعم از خاوری و رسایی و ...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مگر قراره کسی رای بده انتخابات دیگه چه صیغه ایست مسخره بازی و ادا درآوردن بسه دیگه ای ملت آیا هنوز درس نگرفتین
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
کلا انتخابات تعطیله تعطیل در شهرهای کوچک و شهرستانها هیچ خبری نیست مردم متنفرند از نماینده و مجلس فقط تهرانیها یه مردونگی بکنید جون مادرتان شرکت نکنید همین بذارین هر کسی رو می خوان انتخاب کنند مگر وضع ما از این هم بدتر میشه یا شدنی هست
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
همون چند روز تعطیل اینترنت رو به یاد بیار تا بفهمی که وضع میتونه بدتر بشه یا نه دوست عزیز!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
دوست انگلیسی شما غصه ما رو از اون مسافت دور در آغوش استعمار پیر نخور ما آب از سرمون عبور کرده و با این بازی ها دیگه گوشامون دراز نمی شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
میخوان بیان چکار کنن؟ اینترنت رو قطع کنن؟ اس ام اس کشف حجاب بفرستند؟ مردم رو به جاسوسی در کارهای هم تشویق کنند؟ خب الانم دارن این کارها رو میکنن دلیلی نداره با رای خودمون به این سیاستها اعتبار بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
با این حال که میدانیم روی کار آمدن اقلیت پر هیاهو فشارها را در بخش های اجتماعی و سیاسی در کوتاه مدت افزایش خواهد داد ولی فواید عدم شکرت در این انتخابات در بلند مدت خیی بیشتره. حداقل رای ما عامل پز دادن یک عده نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
دیگه واقعا واسه ما فرقی نمیکنه کی رای بیاره و کی نیاره و کی نماینده بشه و کی نشه. همه رو توی این 40 سال امتحان کردیم و هیچی درست که نشد تازه هر روز هم بدتر شد. ارزونی خودشون و خودتون. ما دلمون واسه انقلاب و نظام میسوخت و دلبسته بودیم و هنوزم دلبسته هستیم ولی دیگه دلسوز نیستیم. به قول قدیمیا هرچه پیش آید خوش آید. چه بهتر چه بدتر. واسه مردم عادی و طبقه متوسط به پائین تا حالا هیچ فرقی نکرده کی اون بالا باشه هر روز فقیرتر و هر روز بدبخت تر شدن و شدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
چرا فرارو کشته مرده اصلاح طلبهاست نمیدونم وضعیت کنونی نتیجه اجماع اصلاح طلبهاست من موافق اصول گرایی هم نیستم ولی جلو انتخابات این تیتر رو زدن آیا درسته؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
۴۰ سال زمان زیادیست برای درست کردن و درست شدن،

نشد!
بنظر راهی جز بیتفاوتی و تخریب با تندروی نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
شاید به اون چیزی که باید می رسید نرسید ولی اوضاع خیلی بهتر از گذشته است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
ببخشید می شه منظورتان از تندرو را بیان کنید؟؟ یعنی مجلس فعلی مجلس عقلا بود؟؟ مجلس ششم مجلس عقلا بود؟؟ آن مجالسی که جز هزینه و انحراف برای کشور نفعی نداشتند مجلس عقلا بود؟؟ معلوم نیست چه نفعی از این عقلاب شما به کشور رسیده که این قدر تندرو تندرو می کنید؟؟ اعتدال و تدبیرتان جز امتیاز و خسران برای کشور نفعی نداشت بگذارید یک بار هم تندوری را امتحان کنیم ببینیم بهتر از ژنرال های هشت ساتاره عاقل و مدبرتان هستند یا نه تا جایی که یادمان می آید هر کس کار می کرده از سوی شما تندرو نامیده شده و هر کس اهل لفتو لیس و پشت هم اندازی بوده عاقل و تعامل گر با دنیا نامیده شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
دقیقا درست میگید
ناشناس
United Arab Emirates
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
نه مجلسي كه توش كوچك زاده و رساني و رئيسش حداد عادل بود ، مجلس عقلا بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
والا مجلس که همیشه دست تندروها بوده ، حتی وقتی که در اقلیت بوده اند، در ثانی ساتاره نه و ستاره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
احتیاج نیست درباره سیاست نظر بدی برو یه کمی املا کار کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
هه هه
دیگه با این حرفها نمیتونین از مردم رای بگیرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
ملت همیشه در صحنه،،همه ناراضیند،،اما همه هم راضیند
Nima
Canada
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
تحولات اخیر دو پیام داشت

اول به اصلاح طلبان، سیاست شرکت بیمه نیست، اگر عملکرد ضعیف باشد مردم پشتیبانی نمی کنند، اصلاح طلبان در درون و بیرون مجلس ضعیف عمل کردند، در جهت تقویت دموکراسی گامی برنداشتند و کاملا سخنان اصول گرایان را تکرار کردند، روحانی راهنما به چپ زد اما به راست پیچید و با اظهارات اخیرش صفش را کاملا از مردم جدا کرد، در نتیجه پایه رای اصلاح طلبی از دست رفته است، بخش دموکراسی خواه در انتخابات شرکت نمی کند.

پیام دوم به اصول گرایان، شما اجازه نمی دهید نظر مردم اعمال شود، بخش هایی از کشور فرا انتخاباتی هستند، رای بدهید هستند رای ندهید هستند تعداد نهاد هایشان بسیار زیاد شده، حال که تصمیمات اصلی را اصول گرایان می گیرند، و به نظر اکثریت مردم کاری ندارند، پیامد کارشان را هم بپذیرند، هزینه تصمیمات کلان سیاسی با خود اصول گرایان باشد، وقتی آقای رییسی در انتخابات شکست می خورد پست فعلیش بالاتر از قبل است، هزینه تصمیمات کلان کشور را هم هم فکران ایشان بدهند. وقتی اصول گرایان در هیچ صورتی از قدرت کنار نمی روند نتیجه و هزینه سیاست های خود را بدهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
جناح غیر انتخابی در ایران درواقع همه کاره است و حرف آخر را می زند حتی اگر مجلس و رئیس جمهوری هم اصلاح طلب باشند.
جناح غیر انتخابی که در بین مردم جایگاهی ندارد در 8 سال گذشته همواره درصدد تقویت قدرت خود و تضعیف نهادهای انتخابی اعم از دولت و مجلس است و حتی یک لحظه هم از این کار غافل نبوده بوده است و بسیاری از ناکامی های دولت روحانی چه در برجام و چه در عرصه های دیگر حاصل سنگ اندازی و کارشکنیهای برنامه ریزی شده ایشان است.
خیلی خ..ی
United Arab Emirates
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
باشه اصلاحطلبان خوبن و هیچ کاره همه چیز تقصیر اصولگراهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
نیمه اول پیام اول درست بود بقیه اش فرافکنی و مغلطه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
یه داستان دیگه واسه کشاندن مردم پای صندوق رای.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
امیدوارم تندرو ترین مجلس تاریخ جهان!تشکیل شود...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
اتفاقا رای میدن خیلیا رای میدن ،جهل رو دست کم نگیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
به جهنم ، چه تندرو چه کندرو ، چه حاصلی برای ملت داشته اند ، آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب.
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
اتفاقا هر موقع اصولگرایان سر کار بوده اند مردم سختی نکشیده اند
asgharagha
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
نه که تا حالا مجلس ما با عقلانیت همراه بوده و مملکت اباد شده!
صابر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
بازی تکراری نخ نما...
یعنی شما اصلاح طلب ها خوب مردم رو شناختید. هر وقت احتمال میدید رای نمیارید این بازی کثیف رو پیاده میکنید:
ای مردم به ما رای بدید که تندروها دارن میان!
چرا با تخریب دیگران میخواهید رای بیارید؟ اگر عکلکردتون در این هشت سال مثبت بوده به مردم بگید. نون بازوی خودتون رو بخورید
ناشناس
United States of America
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
شیوه کمدی انتخاب بین بد و بدتر دیگه جواب نمیده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
فرارو اگه خیلی ادعای انصاف داری نظر من را منتشر کن، شما چرا هنوز هیچ نشده، توی این گزارش گیر دادی به تند رو؟؟؟ چرا نمیذارید اعصاب ما یه کم آروم باشه،؟؟ مرتب دغدغه ایجاد میکنید!!
ناشناس
Serbia
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
دیگی که برای ما نجوشه سر سگ توش بجوشه
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مجلس کاره ای نیست چه تندرو چه میانه رو و چه اصلاح طلب. مجلسی که اجازه ندارد مستقلاٌ قانون تصویب یا رد کند بی خاصیت است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
مجلس هیچکاره و دولت هیچکاره ....از هر طیفی میخواد باشه به جهنم
عجیب
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
یه کم زودشروع. کردی بازی بد و بدتر رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
اولا مجلس کاره ای نیست این ثابت شده دوما مگر مجالس دیگه چه گلی سر مردم زدن سوما رای بی رای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
پایین ترین مشارکت در انتخابات را پس از انقلاب شاهد خواهیم بود.
کمتر از ۲۰ درصد مشارکت وجود خواهد داشت.
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
اگه رای ندین لولو میخورتتون هااا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
من رای نمی دهم. در هیچ انتخاباتی هم شرکت نخواهم کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
اصلاح طلب بی خاصیت از ۱۰۰ تا تندرو بدتره، قابل توجه آقای عارف که ریاست مجلس را تقدیم اصول گراها کرد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
اتفاقا من دوست دارم تندروترین بیاد سرکار

به هیچ وجه هم رای نمیدم دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
می بینیم که دوستان اصلاح طلب خوب دارن می سوزنن..
چیه چرا می ترسید؟
مگه مجلس الان دقیقا چه غلطی کرده که اینقد سنگشو به سینه می زنید؟

ترس هم خوب چیزیست...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
منظور از جوانان انقلابی چیه؟ آخه آقای علم الهدی هم خیلی روی این موضوع مانور داده!!!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین