bato-adv

نقاشی‌های "تهمینه میلانی" جنجال به پا کرد!

میلانی درباره شباهت یکی از آثارش با اثر یک طراح کارت پستال نوشت: "از این بابت قلبا متاسفم این تابلو را از نمایشگاه خارج و صدمه‌ی وارد شده را جبران می‌کنم. حقیقتا نمی‌دانستم که این تصویر که احتمالا روی یک‌کارت پستال برایم ارسال و یا در فیس بوک دیده ام و در ناخوداگاهم نقش بسته است. ایشان را تا دیشب نمی‌شناختم و حتما از ایشان هم عذرخواهی خواهم کرد. "

تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
فرارو- نمایشگاه نقاشی‌های تهمینه میلانی کارگردان مشهور سینما پس از اعتراض‌های گسترده برخی هنرمندان و هنردوستان و اثبات کپی بودن چند مورد از آثارش در این نمایشگاه امروز یکشنبه تعطیل شد.
رسوایی خانم کارگردان؛ نقاشی‌های تهمینه میلانی کپی از آب درآمد
نمایشگاه نقاشی تهمینه میلانی بعد از دو روز تعطیل شد

به گزارش فرارو، تهمینه میلانی روز یکشنبه در پستی اینستاگرامی نوشت: "من یک گالری نقاشی گذاشتم و جامعه جوان هنر‌های تجسمی در اعتراض به اینکه چرا گالری‌ها به جای نمایش آثار انها، نقاشی‌های مرا به نمایش گذاشته اند، آشوب کردند. "

او با اشاره به اتفاقات روز افتتاحیه نوشت: "روز افتتاحیه هم پای پلیس به میان آمد! متاسفانه امروز کار به تهدید اتش زدن آثار هنری خود در مقابل گالری ایوان کردند. متاسفم که اعلام کنم تا اطلاع ثانوی گالری تعطیل است. عذر خواهی ویژه دارم از دوستانی که از شهرستان برای دیدن نمایشگاه به تهران آمده اند. "
 
تهمینه میلانی هنرمندی است که بیشتر به عنوان فیلمنامه نویس و کارگردان سینما شناخته می شود اما او علاقه زیادی به تجربه کردن در شاخه های دیگر هنر دارد. او در حوزه های دیگری همچون طراحی صحنه و لباس، تهیه کنندگی سینما و همچنین معماری و نقاشی نیز ورود پیدا کرده است.
 
تسویه حساب، آتش بس، سوپراستار، شب های تهران،  زن زیادی، مَلی راه های نرفته اش و... از جمله آثاسینمایی به کارگردانی تهمینه میلانی است.
رسوایی خانم کارگردان؛ نقاشی‌های تهمینه میلانی کپی از آب درآمد
تجمع در گالری ایوان در روز افتتاحیه نمایشگاه
 
حاشیه‌های افتتاحیه  نمایشگاه نقاشی میلانی
حاشیه‌های نمایشگاه نقاشی تهمینه میلانی با عنوان "فیلم هایی که نساختم" از ۱۶ شهریور ماه یعنی روز افتتاحیه در گالری ایوان آغاز شد. ارائه کار‌های بسیار ضعیف با قیمت‌های نجومی و در ادامه اثبات کپی بودن برخی از آثار میلانی به حاشیه‌ها دامن زد.

حاشیه‌ها آن جا آغاز شد که در روز افتتاحیه چند هنرمند جوان مقابل در ورودی گالری ایوان ایستاده بودند و تعدادی از کار‌های هنری استادان شاخص تجسمی (از جمله محسن وزیری مقدم و بهمن محصص) را در دست داشتند و از مردم سوال می‌کردند آیا هنرمندان خالق این آثار را می‌شناسند یا خیر. قصد تجمع کنندگان از این حرکت اعتراضی، نمایش هنر واقعی به مردم بود و معتقد بودند که مردم باید به تماشای هنر واقعی بروند.

معترضان معتقد بودند که برخی هنرمندان حوزه‌های دیگر با استفاده از شهرت و رانت خود وارد حوزه تجسمی شده اند و به این حوزه از هنر لطمه وارد کرده اند.

این اعتراض‌ها در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بود، اما در متن آن جمعیت انبوهی برای گرفتن عکس یادگاری و سلفی با تهمینه میلانی و دیگر هنرمندان مشهور کشور در این افتتاحیه نمایشگاه حضور پیدا کردند.

شهرزاد دریازاده مشاور هنری گالری ایوان هم در واکنش به انتقادات به خبرگزاری موج گفت: "دلیل این حجم از انتقادات را متوجه نمی‌شوم و شاید در ادامه فرهنگ رایج در کشور ما که با زنان موفق برخورد می‌شود باشد. "

او افزود: «اصولا استفاده از کلمه رانت برای یک گالری خصوصی که با هزینه غیر دولتی اداره می‌شود بی مورد است و در حالی که یک گالری دار می‌تواند در حیطه فعالیت خود حتی هر هفته برای فرزندش یک نمایشگاه برگزار کند، چرا باید پاسخگوی برگزاری نمایشگاه آثار تهمینه میلانی که خود دارای رزومه و نامی شناخته شده در عرصه هنر است باشد؟»
 
دریا زاده در پاسخ به انتقادات درباره ورود یک کارگردان به حوزه تجسمی گفت: «آیا اگر مرحوم کیارستمی در حیطه‌های مختلف سینما، عکاسی و دیگر هنر‌ها فعالیت می‌کرد اشکالی داشت که الان برای این هنرمند مشکل ساز بشود.»

رسوایی خانم کارگردان؛ نقاشی‌های تهمینه میلانی کپی از آب درآمدکپی برداری تهمینه میلانی از یا اثر کارت پستالی

اثبات کپی برداری
اما این تنها حاشیه نمایشگاه تهمینه میلانی نبود، بعد از دو روز مشخص شد برخی آثار این نمایشگاه کپی برداری است. تعدادی از هنرمندان نقاشی‌های تهمینه میلانی را ضعیف و کپی شده از آثار  «jenny meilihove» که در حوزه طراحی کتاب کودک و کارت پستال فعال است و برخی آثار «آمادئو مودیلیانی» نقاش مشهور ایتالیایی برشمردند.

حالا پس از دو روز از افتتاح نمایشگاه، کپی برداری تهمینه میلانی تائید شده است. این کارگردان سینما در پستی اینستاگرامی در این باره توضیح داد.

میلانی درباره شباهت یکی از آثارش با اثر یک طراح کارت پستال نوشت: "از این بابت قلبا متاسفم این تابلو را از نمایشگاه خارج و صدمه‌ی وارد شده را جبران می‌کنم. حقیقتا نمی‌دانستم که این تصویر که احتمالا روی یک‌کارت پستال برایم ارسال و یا در فیس بوک دیده ام و در ناخوداگاهم نقش بسته است. ایشان را تا دیشب نمی‌شناختم و حتما از ایشان هم عذرخواهی خواهم کرد. "
 
با وجود اینکه میلانی اینگونه به کپی بودن برخی آثارش واکنش نشان داد، اما در شبکه‌های اجتماعی در این باره جنجالی به پا شد. بسیاری از هنرمندان جوان و فعالان فضای مجازی به شدت به او تاختند.
 
اثبات شده است که حداقل یک اثر میلانی کپی بوده است. درباره بقیه آثارش هم شک و شبه‌های فراوانی مطرح شد.
 
جالب اینکه «جنی میلیهوف» نقاش روسی ساکن سرزمین‌های اشغالی که یکی از آثار تهمینه میلانی کپی برداری از یک اثر کارت پستالی از او بود، در استوری اینستاگرام خود به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: "یک فرد مشهور تصویر مرا کپی کرده و فروخته است؛ و در استوری‌های بعدی از کنسل‌شدن نمایشگاه خبر داده و از بانیان تعطیلی آن قدردانی کرده است. "

منتقدان تهمینه میلانی همچنین قیمت گزاف آثار به نمایش درآمده از سوی میلانی را نیز زیر سوال بردند. آن‌ها به قیمت‌گذاری بالای این نمایشگاه اشاره و ابراز کردند که ۲۵ میلیون و ۲۰ میلیون تومان مناسب چنین آثاری نیست. برخی آثار تهمینه میلانی را با نقاشی‌های کودکان مقایسه کرده اند.
رسوایی خانم کارگردان؛ نقاشی‌های تهمینه میلانی کپی از آب درآمدقیمت گزاف آثار میلانی

میلانی در واکنش به انتقادات از قیمت بالای آثارش گفت: "در ضمن دوستانی که گالری ایوان را متهم به کسب درآمد می‌کنند، عرض می‌کنم که کلیه‌ی عواید این نمایشگاه صرف خیریه می‌شود."
 
چند سوال مهم

اتفاق رخ داده درباره آثار تهمینه میلانی باعث شده است که بسیاری از هنر دوستان در فضای مجازی به مسئله بپردازند که چرا حوزه‌های مختلف هنری از جمله هنر‌های تجسمی، شعر و حتی موسیقی در سال‌های اخیر با شدت و ضعف‌های مختلفی تبدیل به حیات خلوت هنرمندان سینما و تلویزیون شده است.

سوال‌های مهمی در این باره مطرح است، چرا نمایشگاه‌های بازیگرانی همچون رضا کیانیان، نیکی کریمی، صابر ابر، حمید جبلی و ... بیش از نمایشگاه‌های هنرمندان تخصصی حوزه تجسمی مورد  توجه قرار می‌گیرد؟

از طرف دیگر چرا برای کنسرت‌های بازیگرانی همچون مهران مدیری صف‌های طولانی شکل می‌گیرد، اما برای کنسرت هنرمندان برجسته موسیقی این اتفاق رخ نمی‌دهد؟

یا چرا آثار نازل صابر ابر و حدیث فولادوند و ... در حوزه شعر بیشتر از آثار جدی شاعران معاصر خریدار دارد؟
 
سوال هایی که به نظر می رسد جامعه شناسان و کارشناسان افکار عمومی و ارتباطات باید به آنها پاسخ دهند.
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
بعضی سلبریتی ها از بعضی آقازاده ها حال به هم زنتر هستن ومردم کم کم دارن میفهمن
ایانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
جالبه هرکسی یه فیلم بازی میکنه فکر میکنه خواننده نقاش نویسنده وووو هم هست. و میخواد از چهره بودنش استفاده کنه و برچسب هنرهای دیگه رو هم بخودش بچسبونه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
ناپاک با ناپاکی پاک نمی شود
شما کاری ناپاک کردی که آثار دیکران را به نام خود نمایش دادی
اما ناصادقانه باز هم خواستی با ناپاکی یعنی دروغ موضوع را بپوشانی ولی دیدی که نشد
رسوایی این دنیا سخت است اما وای بر رسوایی فردایی که به آن فکر نشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
همه کلاهبردار از مسول و مقامات بالا و پایین تا هنرمند و ورزشکار و غیره و غیره...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
شما همون فیلم اتش بس ایشون رو ببینید کپی برداری از کودوم فیلم هست!!! آقا و خانم اسمیت
ایشون در کپی برداری ید طولایی دارند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
هنر برای پول، آخرش میشه همین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
ضرب المثل قدیمی میگه " چون تو دیگ گوشت نیست چغندر پهلوانه"، وقتی هنرمندان واقعی ارج نبینن و گوشه نشین بشن نتیجه ظهور هنرمندنماها میشه که فقط ادعا دارن و پول همه چیزشونه. بعد هم تازگی ها مد شده میگن برای کار خیریه است! کجای انسانیت نوشته درآمد حاصل از دزدی آثار دیگران، برای امور خیریه درسته؟!!!!
ناشناس
Finland
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
چه کسی این هنرمندنماها رو پهلوون کرد جز امثال همین سایت ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
هنر در خدمت پول البته در این مملکت که خوراک رانت بازی و فساد است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
چرا شما مردم عقده اي قدر هنر را نميدانيد!!!!!!!!!
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
میفرمایند عواید نمایشگاه برای خیریه هزینه میشه. خب این یعنی نمایشگاه داره یه کار خیر میکنه و به ایشون ربطی نداره. بعد اومدن پست گذاشتن که این کارها برای خیریه است. نمایشگاه بخواد خودش میگه. نیازی نیست شما بگید. شما از سهم خودتون بگید.
ناشناس
Germany
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
وقتی بهرام بیضایی را از ایران فراری می دهید و سنگ قبر احمد شاملو می شکنید باید منتظر ابتذال باشید
ناشناس
Malaysia
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
بشین بابا! همین تهمینه ی میلانی تا دیروز که گندش در نیومده بود فمینیست و الگو و مرادتان بود. خخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
وقتی برای یک مطرب سر و دست می شکنید باید منتظر ابتذال باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
بشین بابا! مشکل سطح پایین هنرمنداست

این ها فرهنگ سازان بی فرهنگ هستند
sima
Spain
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
تو متاسفانه معنی فمینیست رو هم نمیدونی. ایشون فمینیستش هم مثه نقاشیهاش قلابیه. یه مشت چرت و پرت میسازه و زنها رو یه سری موجودات بی دست و پا نشون میده که همیشه لنگ یه مرد هستن.تو متاسفانه معنی فمینیست رو هم نمیدونی. ایشون فمینیستش هم مثه نقاشیهاش قلابیه. یه مشت چرت و پرت میسازه و زنها رو یه سری موجودات بی دست و پا نشون میده که همیشه لنگ یه مرد هستن.
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
ناشناس 11:12.. خیلی از ما مثل شما احتیاجی به مراد نداریم و همه چیز را صفر و یک نمیبینیم. ممکن است از افکار فمینیستی خانم میلانی حمایت کنیم ولی از نقاشیهایش نه...
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
جالبه هنرمند محبوب دیروز حالا شد مبتذل!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
به همون دلیلی که دم انتخابات ازش استفاده میکنن .... شهرت !
ناشناس
Finland
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
ندیده سلبریتی ها تو حراجی تهران جمع میشن این آشغالها رو با پولهای حلال یک میلیارد و دو میلیارد خریداری می کنن اینم گفته ما چرا پای این سفره رنگین نشینیم . اصلا من میکل آنژ ایرانم
جامعه شناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
هنرمندان ایرانی قبل از طراحی و اجرا و عرضه آثار هنری خود در موسیقی، سینما، نقاشی و ... همواره باید پژوهش گسترده ای را به عنوان مطالعات مقدماتی در روش شناسی طرح خود انجام دهند. متاسفانه این مهم چندان در آثار برخی هنرمندان مرسوم نیست که نتیجه آن می شود اثر کپی خانم میلانی که نه تنها به آثار خود بلکه به جامعه هنری ایرانی خسارت می زند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
پژوهش سواد میخواد!
هنرمندا بی سواد ان!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
کاملا موافقم.
کلا تو ایران همه چیز برعکس شده و نمایشی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
اصلا اینکه بازیگرا خوانندگی میکنن، ورزشکارا بازیگری میکنن و... مسخره س. فقط دارن از شهرتشون سوء استفاده میکنن. مثلا مهران مدیری و حامد بهداد و... که با صداهای سطح پایینشون خواننده شدن
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
تو کشوری که فساد و رانت و احتکار از درو دیوارش میباره باید بیشتر مردمش هم طرفدار اساتیدِ قلابی باشن!
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
دزدی شاخ و دم نداره که
ایشون خیلی دم از دموکراسی و مردم میزنند!!!!
همه اش شعار !!!
بابا شما دیگه چرا؟؟؟
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
اینکه ایشان دم از دموکراسی بزند و نقاشی یکی دیگر را کپی کرده باشد چه ربطی به هم دارد؟ ایشان نقاش خوبی نیست، تقلب کرده ولی دموکراسی خوب است حتی اگر یک متقلب طرفدارش باشد!
فاطمه نقاش
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
سلام این خانوم متوهم صدتا چاقو بسازه یکیش دسته نداره همین مونده بود که هنر نقاشی رو هم خراب کنه فیلم هایش به اندازه کافی حال به هم زن است لطفا دیگه نقاشی رو هم به گند نکشه
حسین
Poland
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
فیلم ساختنش هم همینطوره
البته اون فردی که پول میده همچین چیزی را میخوره اون دیگه.‌‌‌...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
25000000 تومان. اين كه گفته اند از هر انگشتش يك هنر مي بارد همين است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
یعنی واسه این نقاشی های در پیت نمایشگاه زده بود مردم هم عجب بیکارن واسه تماشای ه چی میرنا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
تهمینه میلانی کلا حاشیه س...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
ادعای این خانم گوش فلک را پر کرده است و اینجا شاهد افول ایشان با تمام ادعاهای حق طلبانه اش هستیم .
واقعا اینکه میگویند خدا جای حق نشسته کاملا بجا و صحیح است.
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
خانم میلانی یک بانوی فرهیخته ، وارسته، هنرمند و دوست داشتنی است.
متاسفانه فرهنگ در کشور ما رو به افول هست.
و واقعا
دلیل این حجم از انتقادات را متوجه نمی‌شوم و شاید در ادامه فرهنگ رایج در کشور ما که با زنان موفق برخورد می‌شود باشد. " او افزود: «اصولا استفاده از کلمه رانت برای یک گالری خصوصی که با هزینه غیر دولتی اداره می‌شود بی مورد است و در حالی که یک گالری دار می‌تواند در حیطه فعالیت خود حتی هر هفته برای فرزندش یک نمایشگاه برگزار کند، چرا باید پاسخگوی برگزاری نمایشگاه آثار تهمینه میلانی که خود دارای رزومه و نامی شناخته شده در عرصه هنر است باشد؟»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
اگر عضو قانون بین المللی کپی رایت بودیم و ایشان رو به جرم نقض قانون کپی رایت به حبس و پرداخت جریمه محکوم می کردند اونوقت دلیل این حجم از انتقادات رو متوجه می شدید...اساسا بحث نمایشگاه نیست بلکه بحث سرقت هنری است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
این خانوم فرهیخته و وارسته بویی از اخلاق هنری هم برده؟ کپی آثار در هنر با دزدی برابره.دزدی فقط از دیوار بالا رفتن که نیست.حالا بماند که خودش رو پرچمدار مقابل با ظلم معرفی میکنه.خودش در حق صاحبان اصلی اثر ظلم کرده.فیلم نامه واکنش پنجم هم به همین صورت بود. من خودم زنم اما کسی رو موفق میدونم که اولین قدم دستش تو جیب خودش باشه.اما با اون صحبتتون موافقه که فرهنگ رو به افول هست. فرهنگیانی که ادعاشون گوش فلک رو کر کرده تهش اینجوری درمیان.از این بدتر هم میشه؟
شمس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
منظور از حدیث فولادوند اندیشه فولادونده؟
کتابی به نام عالیجناب (؟) از نشر ثالث
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
فیلم های خانم میلانی مثل نقاشی هاش بی هویت هستند کسی که ادعای فیمینیتی دارد فیلم هایی می سازد که بیشتراثر ضد زنی دادرد تا حمایت از زنان
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
همه فمنیست ها همینطورین؛پر ادعا ولی بیسواد!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
فرصت عقده گشایی فراهم شده؟! خانوم میلانی بنظر من هنرمند خوبی نیست و اتفاق اخیر هم رسوایی بزرگیه برای ایشون، ولی چه ربطی داره که پای فمینیستها رو میکشی وسط؟! جهت اطلاع: فمینیسم = جامعه پیشرفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
خداییش تو که میگی فمینیست مساوی پیشرفت، با این سطح فکر، همینه آمار ازدواج پایین طلاق بالاست چون فمینیست با فطرت زنانه منافات داره
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
شما هم که میخوای از آب گلالود ماهی بگیری حال کن. ولی اینها به هم ربطی نداره. ایشان هنرمند نباشه، متقلب هم باشه ربطی به خوبی و بدی فمینیسم نداره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
فمینیسم حد و مرز روشنی ندارد و در عصر حاضر دامنه مطالبات آن از یک حق رأی ساده تا خواسته‌ای همچون "حق سقط جنین" را در بر می‌گیرد. گروهی از فمینیست‌ها می‌گویند به‌عنوان مثال اگر زنی 8ماهه باردار بود و مثلاً میل به مسافرتی داشت و این جنین مانع و مزاحم او بود، این حق اساسی اوست که بتواند آن را سقط کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
یکی از مدعاهای پرتکرار فمینیست‌ها، «تساوی جنسیتی» زن و مرد و اصرار بر «تشابه» مسئولیت‌ها، حقوق و تکالیف آنهاست. غفلت از «تفاوت‌های جسمی» نقطه ضعف مهمی برای فمینیست‌ها است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
فیلم ملی و راه های نرفته این شخص، حال بهم زنترین فیلم تاریخ جهانه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
مشکل اینه که هنرمند واقعی حمایت نمیشود . آنها که آمدند و خواستند که این گالری تعطیل شود آیا رفتند که برای آثاری که در دست داشتند گالری تاسیس کنند ؟ آیا تلاشی کردند ؟ من فکر نمیکنم کرده باشند ، ما همه موقع انتقاد هستیم اما موقع عمل نیستیم و این میشود ، جامعه مان مانند دستمال نمدار آماده کرم ریزی مستعد حضور زالوهاست . درین فضا نمیشود گفت چرا یک عده از مشهوریت یک عده دیگر سو استفاده میکنند و آنها که مشهور هستند دنبال مشهوریت بیشترند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
ایشون فیلم هاشم بعضا کپیه. نمونش فیلم بسیار زیبای سوپراستار که بعدا فهمیدم کپی بوده. تازه ورژن آمریکاییش از نظر اخلاقی بهتر ساخته شده بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
واکنش پنجم هم به همین صورت و در دادگاه اثبات شد
چادر مادرم زهراسلام اله علیها
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
متاسفانه خانم میلانی و خانمها موولاوردی ابتکار سلحشور وامثال اینها کرامت زنانگی و هویت زن را نابود کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
حالا اگه حاتمی کیا این کار رو کرده بود الان فرارو چه الم شنگه ای از کامنتها و فحشهای فیک راه انداخته بود. ۴ تا سوال حاشیه ای هم کردی تو متن که مساله اصلی رو کم رنگ کنی. تابلویی والله
ناشناس
Germany
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
دستبرد هنری فرقی با دزدی معمولی ندارد و در کشورهای متمدن جرم است و با یک عذر خواهی و لبخند نمیشود ماستمالی اش کرد . کسب شهرت با اثر دیگران ، آخر خط اخلاق است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
متاسفانه آدم نقدپذیری نیست وگرنه میشد همه اینها رو با تدبیر حل کنه ولی....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
سوالات آخر رو باید از مردم این سرزمین بپرسید،واقعا وقتی آدم هنرمندان دیگر کشورها رو میبینه فقط ب حال خودمون تاسف میخوریم البته این رو قبول دارم ک فضای آزاد برای هنرمندان اصیل ما کمه و قبلا بسیار کمتر بوده ب همین دلیل از جذابیت کارهاشون کاسته میشه
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
وقتی دیدم خانم تهمینه میلانی در فیسبوک متن هایی که متعلق به خودش نبود رو منتشر میکرد بدون اینکه اسم نویسنده رو ذکر کنه فهمیدم که برای کپی رایت ارزشی قائل نیست و به شخصه چند بار به ایشون تذکر دادم ولی وقتی اکثریت مردم ما براشون اهمیتی نداره این موضوع ایشون هم ادامه میدن به کارشون و حالا شنیدم که در نقاشی هم همین کار رو کردند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
اینکه عرصه ها وازجمله عرصه هنر تخصصی است و درکارهای تخصصی امکان پیشرفت بیشتر است .کاملا قبول است .درعین حال :
کار خانم میلانی در پرپائی نمایشگاه بسیار خوب است .
الهام از کار های دیگران ارزش گذاری به آن کار است .
اگر کسی نمایشگاه حانم میلانی را دوست نداشته باشد به دیدن آن نمی رود وبه دوستانش هم توصیه می کند که نروند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
بابا کوتاه بیایین یه لحظه فک کردم بنده خدا قتلی جرمی مرتکب شده ... کلا ماها عادت داریم کاسه ی داغتر از آش بشیم خدایا چی بگم خخخ
ناشناس
United States of America
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
چه جالب! خوبه بدونید نسخه ی آمریکایی فیلم "تسویه حساب" به مثلا کارگردانی این خانم هم حدودا سی چهل سال پیش ساخته شده!! متاسفانه هر چقدر فکر کردم اسمش یادم نیومد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
پاسخ سوالهاي شما مشخص است.
چون جامعه ما دانش هنري كافي ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
متاسفانه هنر هم در این مملکت به رانت و فساد آلوده شده! حراجی هتی تهران مخصوص و دربست در اختیار چند هنرمند خاص است که هنر و پول را قبضه کرده اند! کارهای بی ارزش هنری که میلیاردی به فروش میرسد و دریغ از حمایت هنرمندان بسیار مستعد اما ناشناخته و جوان این سرزمین که با حمایت و فروش آثارشان زندگیشان دگرگون میشود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
گالری دار هم بدش نمیاد کار جفنگ کپی رو که صرفا کپی کارش یک مثلا برند باشه بفروشه ۲۵ میلیون و درصد کلان خودش رو ببره!!!! هنر به فساد کشیده شده و متقلبان در دنیای هنر دنبال سودجویی از نام هنرمندان برای کسب درآمد دوطرفه هستند.