bato-adv
کد خبر: ۳۷۰۵۴۵
خرید و فروش خودرو به روایت گالری‌داران پایتخت

قیمت انواع خودرو داخلی و وارداتی در بازار

تحت تاثیر دلالی و واسطه‌گری قیمت خودرو به شدت بی‌ثبات شده و همین عامل باعث شده تا میزان معاملات نسبت به دو ماه قبل کاهش چشمگیری داشته باشد. در عین حال، هنوز هم محصولاتی وجود دارند که مردم به آنها تمایل دارند و علیرغم افزایش قیمت به اشکال مختلف اعم از قسطی، تسهیلاتی و یا حتی نقدی فروش مناسبی دارند. پژو پارس یکی از این خودروهاست که طرفداران زیادی در بین خانواده‌ها دارد و علیرغم افزایش قیمت نمونه معمولی به بیش از 57 میلیون تومان، هنوز هم به بسیاری از خودروهای چینی و ایرانی دیگر ترجیح داده می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
تحت تاثیر دلالی و واسطه‌گری قیمت خودرو به شدت بی‌ثبات شده و همین عامل باعث شده تا میزان معاملات نسبت به دو ماه قبل کاهش چشمگیری داشته باشد. در عین حال، هنوز هم محصولاتی وجود دارند که مردم به آنها تمایل دارند و علیرغم افزایش قیمت به اشکال مختلف اعم از قسطی، تسهیلاتی و یا حتی نقدی فروش مناسبی دارند. پژو پارس یکی از این خودروهاست که طرفداران زیادی در بین خانواده‌ها دارد و علیرغم افزایش قیمت نمونه معمولی به بیش از 57 میلیون تومان، هنوز هم به بسیاری از خودروهای چینی و ایرانی دیگر ترجیح داده می‌شود.
 
فرارو- کاهش تولید خودرو در ایران در حالی وارد دومین ماه خود می‌شود که افزایش قیمت خودرو باعث شده تا برای همین میزان از تولید هم خریداری وجود نداشته باشد. این افزایش قیمت که در بعضی از مدل‌ها اثر کمتر و در برخی دیگر از محصولات اثر زیادی روی قیمت تمام شده خودرو گذاشته، خریداران را دچار سرگشتگی و تعلل در خرید کرده و گره سربسته بازار خودرو را بیش از هر زمانی کور کرده است. طبق مشاهده میدانی خبرنگار فرارو، عمده معاملاتی که در گالری‌های سطح شهر رخ می‌دهد به اتومبیل‌های کارکرده و محصولات نو و جدید ارزان‌قیمت مربوط است و کمتر خریداری در مقطع فعلی اقدام به پرداخت اضافه هزینه بالا برای خودروهای داخلی می‌کند.
 
به گزارش فرارو، یکی دیگر از معضلاتی که موجب شده تا خریداران کمتر از همیشه به سراغ خرید اتومبیل بروند، نوسانات روزانه قیمت خودروهاست که باعث شده تا بهای اتومبیل در کمترین زمان ممکن نوسان کند و خریداران را از ترس ضرر و زیان از بازار دور کند. موردی که در چندین گالری مختلف سطح شهر تهران هم از سوی مدیران نمایشگاه تایید گشت و از آن به عنوان بزرگترین مانع بازگشت اعتماد متقاضیان خودرو یاد شد.
 
در همین راستا، یکی از نمایشگاه‌های مشهور واقع در غرب تهران که به فروش اقسامی از خودروهای تولید داخل می‌پردازد، با اشاره به مدل‌هایی که در بازار حضور موفق‌تری دارند، به خبرنگار فرارو گفت: «تحت تاثیر دلالی و واسطه‌گری قیمت خودرو به شدت بی‌ثبات شده و همین عامل باعث شده تا میزان معاملات نسبت به دو ماه قبل کاهش چشمگیری داشته باشد. در عین حال، هنوز هم محصولاتی وجود دارند که مردم به آنها تمایل دارند و علیرغم افزایش قیمت به اشکال مختلف اعم از قسطی، تسهیلاتی و یا حتی نقدی فروش مناسبی دارند.
 
پژو پارس یکی از این خودروهاست که طرفداران زیادی در بین خانواده‌ها دارد و علیرغم افزایش قیمت نمونه معمولی به بیش از 57 میلیون تومان، هنوز هم به بسیاری از خودروهای چینی و ایرانی دیگر ترجیح داده می‌شود. قیمت پژو 206 تیپ 2 هم گرچه به 47 تا 49 میلیون تومان رسیده ولی همچنان برای خریداران جذاب است. این جاذبه را وقتی بیشتر درک می‌کنیم که به مقایسه قیمت دنا، برلیانس و جیلی با پژو 206 می‌پردازیم. دنا فعلا قیمتی 70 میلیون تومانی در بازار دارد در حالی که دو محصول دیگر در انواع 330 اچ و جی سی6 اکسلنت بهایی معادل 70 و 78 میلیون تومان دارند. در پایین‌ترین بخش بازار هم تیبا 2 قیمتی معادل 35 میلیون تومان دارد و پراید 111 را هم می‌توان به بهای 28 میلیون تومان خریداری کرد.»
 
تحت تاثیر دلالی و واسطه‌گری قیمت خودرو به شدت بی‌ثبات شده و همین عامل باعث شده تا میزان معاملات نسبت به دو ماه قبل کاهش چشمگیری داشته باشد. در عین حال، هنوز هم محصولاتی وجود دارند که مردم به آنها تمایل دارند و علیرغم افزایش قیمت به اشکال مختلف اعم از قسطی، تسهیلاتی و یا حتی نقدی فروش مناسبی دارند. پژو پارس یکی از این خودروهاست که طرفداران زیادی در بین خانواده‌ها دارد و علیرغم افزایش قیمت نمونه معمولی به بیش از 57 میلیون تومان، هنوز هم به بسیاری از خودروهای چینی و ایرانی دیگر ترجیح داده می‌شود.
 
یک گالری دیگر در مرکز پایتخت هم ضمن تایید شدت بالای نوسانات قیمتی در بازار، درباره وضعیت خرید و فروش خودروهای داخلی به خبرنگار فرارو می‌گوید: «اوضاع فروش افتضاح است و تقریبا معاملات به کمترین میزان خود رسیده‌اند. از آنجا که قیمت‌ها افزایش چشمگیری داشته، توان خریداران برای دسترسی به محصولات ارزان قیمت داخلی تا حدی کاهش یافته ضمن اینکه متقاضی واقعی خرید هم در این شرایط کم شده است.
 
از آن طرف، کاهش عرضه خودرو از سمت خودروسازان موجب شده تا در این شرایط با کاهش ورودی خودرو هم در بازار مواجه شویم. البته یک نکته مثبت هم این وسط وجود دارد. اینکه خودروهای کارکرده ارزان قیمت بازار مناسبی پیدا کرده‌اند و جایگزین‌های مناسبی برای انواع صفر کیلومتر تبدیل شده‌اند.
 
در بازار کارکرده‌ها خودرویی مثل پژو 405 خریداران زیادی دارد ضمن اینکه تندر90 هم علیرغم کاهش نمونه‌های کارکرده همچنان با اختلاف انتخاب اول خریداران خودروهای دست دوم است. قیمت دانگ فنگ اچ30 کراس در این گالری حدود 68 میلیون تومان است ضمن اینکه تندر90 معمولی و پلاس در اقسام دنده دستی بهایی به ترتیب معادل 69 و 78 میلیون تومان دارند.
 
پژو2008 خودرو پسابرجامی شرکت ایکاپ هم در مدل‌های مشکی رنگ قیمتی 215.5 میلیونی داشته و در این روزها اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده است. مدل جدید 207پلاس هم که بهایی 91 میلیون دارد، در زمره خودروهای موفق و نسبتا پرفروش بازار است که در مقایسه با رنو ساندرو امکانات بیشتری را عاید خریداران می‌کند. هایما اس7 شاسی بلند چینی ایران خودرو هم با رشد زیادی در بخش قیمت مواجه شده و اخیرا در محدوده 170 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دو خودرو دنا پلاس و دنا پلاس توربو هم با قیمتی نزدیک به 80 و 90 میلیون تومان جزو اتومبیل‌های خاص بازار هستند که به شدت گران شده‌اند.»
 
اما همچنان که وضعیت خودروهای تولید داخل چندان مساعد نیست، فروش محصولات وارداتی هم که معلول شرایط قیمتی ارز و نیز محدودیت واردات هستند در بدترین شکل ممکن خود در 6سال اخیر بوده و طبق ادعای تعدادی از مدیران نمایشگاه‌های مهم سطح شهر میزان معاملات به کمترین حد ممکن رسیده است.
 
وی در توضیح چرایی وضعیت پیش آمده فقدان ورود مدل‌های جدید به بازار را عامل مهمی در امتناع خریداران از کلید زدن تقاضای خودرو می‌داند و به فرارو می‌گوید: «هیوندای و کیا هنوز هم در ایران طرفدار دارند و خریداران تقاضای زیادی برای مدل‌های مختلف این دو برند دارند. رنو هم در این چند سال اخیر توانسته به شدت خود را در بازار مطرح کند. ضمن اینکه فولکس واگن با سه محصول جدید توانسته بسیاری از خریداران خودروی متنوع و متفاوت را به سمت خود جلب کند. در مقطع فعلی هم سه خودرو تالیسمان، سوناتا هیبرید 2018 و کولئوس با قیمت‌های 500، 460 و 560 میلیون تومان از اقبال مناسبی بین خریداران برخوردارند. البته محصولات دیگری مثل نیسان جوک یا میتسوبیشی asx هم در بازار جزو انتخاب‌های تازه خریداران هست ولی عمده افراد محصولات مناسب خانواده‌ها را برای خرید انتخاب می‌کنند.
 
در گالری ما سه خودرو تویوتا سی-اچ آر، هیوندای سانتافه و لکسوس ان‌ایکس200 تی هم جزو خودروهای بفروش هستند که قیمت‌های آنها به ترتیب معادل 450 تا 550، 490 و 900 میلیون تومان می‌باشد.»

البته یکی از دیگر نمایشگاه‌های مشهور سطح شهر که اقسامی از خودروهای وارداتی را از تویوتا و هیوندای و کیا تا ب.ام.و و ولوو و مینی در گالری خود دارد، با اشاره به اهمیت چشم‌انداز مثبت برای افزایش خرید خودرو وارداتی و لوکس به فرارو گفت: «اتفاقا در روزهای اخیر که دوباره احتمال افزایش قیمت خودرو بالا رفته، خریداران از ترس عدم دسترسی به خودرو دلخواه وارد بازار شده‌اند و به دلیل نگرانی درباره قیمت محصولات، خرید می‌کنند. دو خودرو هم هستند که به شدت در این برهه طرفدار دارند. یکی فولکس تیگوان است که قیمتش به محدود 620 میلیون تومان وارد شده و دیگری هیوندای سوناتا 2018 است به واسطه طراحی و کیفیت ساخت بالا، در رنج قیمت 450 تا 460 میلیون تومان مورد توجه بسیاری از خریداران است.»
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
مملکت مان بدون آب و هوا و شرایط زندگی بشه اشکالی نداره، میتونیم که مثل سوسمار خورهای سابق با خودروی ساخته شده توسط کفار پز بدهیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
چهل ساله از مردم باج میگیرید که سازنده خودرو شوید!
50 سال پیش کره ای ها آرزوی ساخت پیکان را داشتند حالا شما به گرد پاشون هم نخواهید رسید.
تنها راه حل حذف باج ها به اسم گمرکی و عوارض و ... است. دست از ظلم بی حدتان بردارید. شما فرغون باکیفیت هم نمیتوتنید تولید کنید چه برسد به خودروی باکیفیت و قیمت مناسب. شما فقط ساخته شده اید برای دلالی و چاپیدن مردم.
لااقل بگذارید این ملت انچه که میخواهند بتوانند سوار شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
واقعا شاخ در اوردم از اخبار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
اندوخته ای که با سی سال صرفه جویی و زدن از تفریح و لباس و حتی درمان دردهای جسمی خود ، برای آینده ی مبهم فرزندانمان کنار گذاشته بودیم یک شبه بر باد دادید .
چه می توانیم بگوئیم که به قبای شما بر نخورد و متهم نشویم؟
Hosein
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
خخخ..هی روزگار یه کارگر روزی شصت هزار تومان کار میکنه.بنظرتون چقدر باید کار کنه تا یه آهن پاره بگیره.....چرا نباید یه روز خوش داشته باشیم؟؟؟؟!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
مچکریم که به فکر ملت ایرانید.
مچکریم با این ارزانی که آوردید
مچکریم با این بهشت خیالی تان
برای همه چیز
مچکریم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
لعنت بر این تبعض لعنت بر این زندگی و ایکاش هرگز بدنیا نمی امدم فقر و گرسنگی و ارزوهای دست نیافتنی برزندگی ام سایه انداخته روحانی مچکریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
خدایا خودت نظری به ما کن، خدایانی آمده اند که خود را جانشینان تو می دانند.
ناشناس
Germany
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
همه با هم همه با هم. یکدیگر را بدرید و نابود کنید.
معلمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
این ارابه های مرگ ساخت داخل در شرایط برابر با خارجیها ارزش تولید نداره اما با تعرفه بالا و...مجبوریم بخریم
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
مجبور نیستیم بخریم. هرچی می کشیم از خودمونه. منفغت طلبی شخصی و سودهای موقتی....
رضا
Netherlands (Kingdom of the)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
با سلام من یک سال پیش ساندرو ثبت نام کرده بودم ، ۲۰ روز پیش تحویل گرفتم ، سیستم صوتی چینی معیوب روش نصب کردن هیچ کسی هم پاسخگو نیست .
حمایت از تولید ملی و بی اعتنایی به مصرف کننده تا کی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
چراعصابی هستید خوب نخر
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv